افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برنج را با این روش مصرف کنید تا چاق نشوید

81562796-6373250

دانستنی های تغذیه در مورد نحوه مصرف برنج و این که کسانی که رژیم لاغری دارند یا برای لاغر شدن برنج مصرف نمی کنند ، بیان می کنیم که برنج را با این روش مصرف کنید تا چاق نشوید .

 

دکتر پورداراب متخصص طب سنتی در خصوص مصرف برنج گفت: برنج از جمله غلاتی است که بسیاری از منابع مورد نیاز بدن را تأمین می‌‌کند. این ماده غذایی می‌تواند انرژی لازم بدن را تا حدی جبران کند چرا که حاوی کربوهیدرات است و همچنین می‌تواند بسیاری از ویتامین‌های گروه B را تأمین کند.

وی در ادامه گفت: این ماده غذایی می‌تواند به عملکرد عادی روده‌ها کمک کند و همچنین فیبرهای موجود در آن می‌تواند از سلول‌های بدن در مقابل سلول‌های سرطانی محافظت کند.

وی در ادامه افزود: این ماده غذایی می‌تواند به دلیل کاهش سطح کلسترول خون برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: برنج فواید زیادی دارد که مصرفش در حد اعتدال بسیار مفید است ولی به دلیل داشتن نشاسته بسیاری از افراد را دچار عذاب وجدان می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مواد غذایی که کالری بیشتری دارند با سرعت بیشتری به قند تبدیل می‌شود و این خود می‌تواند موجب افزایش وزن در استفاده بی‌رویه شود.

وی در ادامه در خصوص تکنیک‌های کاهش کالری برنج بیان کرد: یکی از کارهایی که می‌توان در این خصوص انجام داد تغییر در شیوه پخت آن است.

وی در ادامه بیان کرد: برای یکی از تغییراتی لازم می‌توان به افزودن روغن نارگیل به آب برنج اشاره کرد به این صورت که بعد از پخته شدن برنج آن را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود، این روش به طور قابل توجهی ساختار برنج را تغییر می‌دهد و میزان کالری به نصف می‌رساند.

وی در ادامه افزود: شستشوی برنج به طور مکرر تا زمانی که نیمی از نشاسته آن گرفته شود نیز روشی دیگر برای کاهش میزان کالری برنج است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف برنج در حد اعتدال برای بدن بسیار ضروری و مفید است ولی در خصوص کاهش میزان کالری برای افرادی که به اضافه وزن دچار می‌شوند راه‌حل‌های مذکور قابل اجراست و میزان کالری موجود در آن را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

پزشکین : برنج را با این روش مصرف کنید تا چاق نشوید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *