افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برنامه غذایی ویژه دانش آموزان

download

با شروع فصل مدرسه ها برای بهتر یادگیری دانش آموزان تغذیه نقش مهمی دارد در این پست برنامه غذایی ویژه دانش آموزان  را شرح می دهیم .

اولین میان وعده موثر برای دانش آموزان را شیر عنوان کرد و افزود: بعد از شیر خالص، ترکیب شیر عسل، شیر موز، شیر نارگیل و شیر کاکائو نیز می‌تواند برای میان وعده دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میزان میان وعده باید به حدی باشد که جلوی اشتهای دانش آموزان را برای صرف نهار نگیرد، گفت: استفاده از بیسکویت‌های بسته بندی شده نیز برای میان وعده دانش آموزان توصیه می‌شود .

دانشور همچنین استفاده از لقمه‌های خانگی مانند نان و پنیر وسبزی و نان و پنیر و گردو را بسیار مناسب برای میان وعده دانش آموزان عنوان کرد و افزود: در یک حجم مناسب استفاده از هر نوع غذای خانگی برای میان وعده دانش آموزان می‌تواند مناسب باشد.

این فوق تخصص تغذیه بر استفاده از نان سنگک در تهیه لقمه‌های خانگی برای میان وعده دانش آموزان تاکید کرد و افزود: نان سنگک بیش از هر نان دیگری با دستگاه گوارش سازگاری دارد.

دانشور همچنین آبمیوه را یک میان وعده مناسب برای دانش آموزان عنوان کرد و افزود: استفاده از آبمیوه علاوه بر پاکسازی خون، در بالا بردن هوش نیز موثر است.

وی اظهار کرد: اینکه آب چه میوه‌ای تهیه شده و به دانش آموز داده شود، تفاوتی ندارد و تنها باید به یاد داشت که در تهیه آبمیوه حتما سلیقه دانش آموز در نظر گرفته شود و آبمیوه دلخواه او تهیه شود.

دانشور در عین حال بر استفاده از آبمیوه‌های استاندارد تاکید کرد و از والدین خواست تا حتما از آبمیوه‌های معتبر و با برندهای مشخص استفاده کنند و از خرید آبمیوه‌های بی‌نام و نشان خودداری کنند.

این فوق تخصص تغذیه با بیان اینکه خوردن صبحانه کامل دانش آموز را تا حد زیادی از صرف میان وعده بی‌نیاز می‌کند، گفت: چنانچه دانش آموزان صبحانه کامل و مقوی خورده باشند، نیاز آنچنانی به میان وعده نخواهند داشت و در حد نوشیدن یک آبمیوه برای آنها کافی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اما چنانچه دانش آموزان صبحانه خود را کامل نمی‌خورند، حتما باید برای آنها میان وعده تهیه شود تا در مدرسه دچار ضعف و بی‌حالی نشوند و این مسئله بر یادگیری آنها تاثیر منفی نگذارد.

 

برنامه غذایی ویژه دانش آموزان 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *