افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برنامه غذایی برای درمان زانو درد

  • با مصرف روزانه این فراورده های لبنی  محصولات خوراکی حاوی کلسیم ویتامین دی مانند دوغ، پنیر، ماست  می توانید درد زانو را به صورت قابل توجهی کم کنید.

 

محققین دریافتند برای می توان از فرآورده های ماهی برای کم شدن درد مفاصل و رفع تورم بیماری روماتیسم مفصلی استفاده کرد. آن ها به تازگی متوجه شدند که امگا ۳ که در ماهی نهفته است می تواند مواد شیمیایی التهاب‌ زا را از بین برده و پروتئین‌های از بین برنده غضروف ها و مفاصل را نیز نابود سازند. اسیدچرب امگا ۳ ماهی باعث عملکرد بهتر بدن خواهد شد و موجب رفع درد عارضه هایی مانند نقرس، پسوریازیس، روماتیسم مفصلی ، لوپوس و تورم استخوان‌ها و مفاصل  بدن می‌شوند.هنگام استفاده از امگا ۳ مصرف ویتامین ای را برای محافظت از اکسیده شدن این اسیدهای چرب از یاد نبرید. برای دریافت امگا۳ می توانید از مواد خوراکی گیاهی مثل روغن سویا، روغن کانولا، گل پامچال و گل گاوزبان برای کاهش درد زانوی خود استفاده کنید.

با خوردن ماهی روغنی در طول هفته یا مصرف مکمل های امگا۳ می توانید درد زانوی خود را برطرف کنید.

نوشیدن آب پرتقال

این نوشیدنی سرشار از ویتامین سی می باشد. محققان متوجه شدند خوردگی استخوان  با دریافت این ویتامین کمتر بروز خواهد داد. از منابع مهم برای دریافت ویتامین سی می توانیم از مرکبات، فلفل سبز، توت فرنگی، انبه و کیوی استفاده کنیم. نوشیدن آب پرتقال بهتر از مصرف این میوه است و ویتامین سی بیشتری دربردارد.

غذاهای غنی از ویتامین Dو کلسیم

با مصرف روزانه این فراورده های لبنی  محصولات خوراکی حاوی کلسیم ویتامین دی مانند دوغ، پنیر، ماست  می توانید درد زانو را به صورت قابل توجهی کم کنید.

سویا

سعی کنید در میان مواد غذایی مصرفی تان سویا را جایگزین کنید. این ماده خوراکی حاوی ماده ای به نام ایزوفلاون می باشد که خواص ضدالتهابی زیادی دربردارد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی حاوی مواد مغذی است که برای رفع تورم بسیارمفید است و درد زانو را از بین میبرد خاصیت درمانی این گیاه در کاهش  التهاب زانو نهفته است. برخی افراد  بوته آلوئه ورا در منزل پرورش میدهند. آلوئه ورا طعمی تلخ داشته ولی مزایای درمانی زیادی در بردارد.

اسفناج و پیاز

این سبزی پرخاصیت حاوی آنتی اکسیدان می باشد که در کم کردن درد زانو تاثیر خواهد گذاشت. این آنتی اکسیدان ها از بروزعوارض بینایی پیشگیری می کنند.

ادویه های مفید

زردچوبه حاوی ماده زرد رنگی است که در کاهش التهاب زانو بسیار مفید است و می تواند تورم مفاصل را از بین ببرد..

زنجبیل

زنجبیل برای کاهش دل درد بسیار موثر است. محققین معتقدند این ادویه پرخاصیت برای کاهش التهاب و درد مفاصل در زمان هنگام حرکت کمک زیادی خواهد کرد.

هشدار: موارد مهم در رژیم غذایی

  • کاهش وزن با رژیم غذایی سالم و تحرک کافی
  • پرهیز از مصرف مواد قندی و چرب
  • افزایش مصرف میوه و سبزیجات
  • استفاه از منابع غذایی حاوی کلسیم و آهن
  • جایگزین کردن ماهی به جای گوشت قرمز
  • پرهیز از رژیم غذایی پرکربوهیدرات و التهاب آور

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *