افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برفک واژن از علائم تا علل و درمان و پیشگیری

برفک واژن از علائم تا علل و درمان و پیشگیری

download

 

دانستنی هایی درباره یکی از بیماری های زنان در ناحیه دستگاه تناسلی زنان ، همراه ما باشید با اطلاعات بیشتر درباره برفک واژن از علائم تا علل و درمان و پیشگیری همراه ما باشید در ادامه مطلب .

برفک واژن، نوعی عفونت قارچی بسیار متداول است. عفونت‌های قارچی در نقاطی از بدن که گرم و مرطوب هستند – دهان، واژن و پوست – بروز می‌کنند.
علل بروز عفونت قارچی واژن
کاندیدا آلبیکنس (Candida albicans) قارچی است که عامل بروز عفونت دهانی و ۸۰ تا ۹۰ درصد برفک واژن می‌شود. بدن به طور عادی این نوع باکتری را تولید و حفظ می‌کند. زمانی که کاندیدا آلبیکنس بیش از اندازه و توانایی بدن تکثیر شود، برفک واژن نمایان می‌شود. احتمال بروز برفک واژن در زنان باردار، دیابتی، افسرده و افرادی که قرص‌های ضد بارداری حاوی استروژن مصرف می‌کنند بسیار بالا است.
علائم و نشانه‌های برفک واژن
برفک واژن عفونت قارچی است. متداول‌ترین علائم آن عبارت‌اند از: درد، خارش و ترشحات واژنی
زنانی که از این عفونت رنج می‌برند هنگام ادرار کردن یا برقراری رابطه جنسی، درد، سوزش و خارش را تجربه می‌کنند و شاهد خروج ترشحات سفید رنگ از واژنشان هستند. اگر فکر می‌کنید به برفک واژن مبتلا هستید و علائم و نشانه‌ها از میان نمی‌روند به پزشک مراجعه کنید.
روش تشخیص برفک واژن
پزشک پس از بررسی علائم و نشانه‌ها برفک واژن را تشخیص می‌دهد. پزشکتان ممکن است برای یافتن عفونت قارچی از واژن نمونه برداری کرده و زیر میکروسکوپ بررسی کند.
روش‌های درمان برفک واژن
اگر در گذشته به این عفونت مبتلا شده‌اید و دوباره از آن رنج می‌برید، با مصرف کرم یا افشانه موضعی می‌توان عفونت را از میان برد. درمان‌های موضعی ممکن است سبب بروز تحریک و سوختگی شوند. مصرف داروی خوراکی ضد قارچ نیز مفید است. اگر مصرف کرم و افشانه موضعی بی‌تأثیر بود، پزشکتان سایر داروهای ضد قارچ را تجویز می‌کند. برفک واژن ممکن است برای گروهی از زنان دردناک‌تر باشد. اگر فکر می‌کنید به برفک واژن مبتلا شده‌اید و جزو این گروه هستید باید به پزشک مراجعه کنید.
– زنان دیابتی
– زنان باردار
– زنانی که سیستم ایمنی بدنشان تضعیف‌شده
– زنانی که بیش از چهار بار در سال به عفونت واژن مبتلا شده‌اند.
روش‌های پیشگیری از بروز برفک واژن
مطالعه و اجرای توصیه‌های زیر به پیشگیری کردن از بروز برفک واژن کمک می‌کنند:
– پوشیدن لباس‌های زیر از جنس نخ و کتان برخلاف لباس‌هایی از جنس نایلون به تبخیر شدن رطوبت کمک می‌کند.
– شست‌وشو و خشک‌کردن لباس‌زیر از مرطوب و عفونی شدن واژن جلوگیری می‌کند.
– توقف استفاده از افشانه‌های خوشبوکننده زنانه

 

پزشکین : برفک واژن از علائم تا علل و درمان و پیشگیری

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *