افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برخی داروهای ضد سرطان با برچسب تقلبی فروخته می شوند

 

  • عبداللهی اصل در خصوص همکاری با گمرک کشور برای کنترل داروهای ترخیصی اظهار کرد: از آنجا که هیچ فرآورده دارویی نباید بدون شناسه وارد بازار شود سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت برای جلوگیری از معضل قاچاق، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو را به سامانه Epl گمرک کشور متصل کند.

 

 

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، گفت: برای جلوگیری از داروهای قاچاق و تقلبی، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو به سامانه تجارت فرامرزی گمرک متصل شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، اکبر عبداللهی اصل با بیان اینکه به رغم باور عمومی داروهای تقلبی نه تنها در کارخانه بلکه در هیچ جای دیگری ساخته نمی‌شوند، افزود: امروزه برخی افراد سودجو با استفاده از یک چاپگر ساده، برچسب داروهای ضد سرطانی و گران قیمت را جعل و به فروش می‌‌رسانند.

وی ادامه داد: افراد متقلب حتی زحمت تولید دارو را هم به خود نمی‌دهند و برای منافع مادی و اقتصادی همواره کوتاه‌ترین راه ممکن را بر می‌گزینند.

عبداللهی اصل در خصوص همکاری با گمرک کشور برای کنترل داروهای ترخیصی اظهار کرد: از آنجا که هیچ فرآورده دارویی نباید بدون شناسه وارد بازار شود سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت برای جلوگیری از معضل قاچاق، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو را به سامانه Epl گمرک کشور متصل کند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۵ مقرر کردیم که فرآورده دارویی بی شناسنامه‌ای وارد سطح عرضه نشود به همین دلیل فعالیت سامانه رهگیری و ردیابی دارو از سال ۹۲ آغاز و چندین مرتبه برای شرکت‌های تولید کننده و تامین کننده دارو تمدید شد. اکنون متولیان عرضه و مردم می‌دانند که داروی بی شناسه از نظر ما محلی از اعراب ندارد و آن دسته اقلام دارویی که بدون شناسه رویت می‌شوند یا تقلبی هستند و یا قاچاق که طبیعتا هیچ اعتمادی به آنها وجود ندارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *