افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برخی بیماری های روانی با کمک پروبیوتیک ها درمان می شوند

 

  • از بین مواد غذایی شناخته شده، ماست حاوی بیشترین مقدار پروبیوتیک است. سیب، موز، توت، کشمش، انواع سبزی، پیاز، سیر، تره فرنگی، عدس، نخود، لوبیا، ذرت، بادام، عسل و چای سبز نیز حاوی این باکتری هستند.نتایج این مطالعه در نشریه Gastroenterology منتشر شده است.

 

می خواهیم در این بخش به مزایای مصرف پروبیوتیک ها اشاره کنیم. اگر از افسردگی و اختلالات خلق و خو رنج میبرید پیشنهاد می کنیم از این محصولات غذایی بیشتر استفاده کنید.  مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر بیشتر نیاز به مصرف پروبیوتیک ها پیدا میکنند. انواع علایم افسردگی با استفاده از پروبیوتیک ها کاهش خواهد یافت. ماست بهترین منبع برای دریافت پروبیوتیک ها به شمار می رود. دانشمندان معتقدن با پروبیوتیک ها می توانند انواع بیماری های روانی را درمان کنند.

 مطالعات جدید محققان دانشگاه مک مستر کانادا نشان می‌دهد باکتری‌های پروبیوتیک نقش موثری در بهبود علایم افسردگی در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر دارند.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) شایع‌ترین اختلال گوارشی در سراسر جهان است که با علایمی مانند اسهال، یبوست همراه است.

به گزارش مدیکال ساینس،شکم درد, استرس, خستگی مزمن و نفخ همراه است. علایم افسردگی در اغلب این بیماران مشاهده می‌شود. محققان برای حل این مشکل ۴۴ بزرگسال مبتلا به IBS را که به افسردگی مبتلا بودند به مدت ۱۰ هفته مورد بررسی قرار دادند. در نیمی از بیماران از دوز مشخص باکتری پروبیوتیک Bifidobacterium longum یا NCC۳۰۰۱ استفاده شد. بعد از شش هفته نتایج نشان داد علایم افسردگی در بیمارانی که از این داروی پروبیوتیک استفاده کرده‌اند، دوبرابر کاهش یافته است.


نتایج نشان می‌دهد استفاده از باکتری های پروبیوتیک علاوه بر بهبود خلق و خو و علایم افسردگی، علایم روده تحریک‌پذیر را نیز کاهش می‌دهد. این مطالعه دستاورد ارزشمندی برای درمان سایر بیماری های روانی محسوب می‌شود.
یک خانواده خاص از باکتری ها، پروبیوتیک (Probiotics) نام دارند. این باکتری ها در حین فرآیند هضم زنده می مانند و برای سلامتی بسیار مفید هستند. از بین مواد غذایی شناخته شده، ماست حاوی بیشترین مقدار پروبیوتیک است. سیب، موز، توت، کشمش، انواع سبزی، پیاز، سیر، تره فرنگی، عدس، نخود، لوبیا، ذرت، بادام، عسل و چای سبز نیز حاوی این باکتری هستند.
نتایج این مطالعه در نشریه Gastroenterology منتشر شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *