افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای لاغر شدن و کاهش وزن ورزش بهتر است یا رژیم غذایی ؟

 

  • روی رژیم غذایی تمرکز کنید: واضح است که شما به محدود کردن کالری در رژیم غذایی خود برای کاهش وزن و ورزش برای حفظ آن نیاز دارید. بسیاری از افرادی که برای کاهش وزن خود فقط ورزش کردند و میزان کالری مصرفی را محدود نکردند، فقط ۲ تا ۳ درصد از وزن خود را در طول ۶ تا ۱۲ ماه از دست دادند. علت آن چیست؟

 

این روزها بیشتر افراد به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند و روش های مختلفی را برای رسیدن به هدف خود انجام می دهند. بساری از افراد در تلاشند که با ورزش کردن به این مهم دست پیدا کنند و بعضی می خواهند با رژیم های غذایی سخت و یا آسان وزن خود را کم کنند و اضافه وزنشان را از بین ببرند. اما سوال اینجاست که کدام روش بهترین نتیجه را می دهد. با ما باشید تا پاسخ سوالهایتان را بیابید
شما اهدافی در حوزه سلامت برای کاهش وزن، افزایش انرژی یا تقویت میل جنسی خود دارید. حال چه رویکردی بهتر عمل خواهد کرد، رژیم غذایی یا ورزش؟ هیچ شکی وجود ندارد که رژیم غذایی و ورزش<Diet and Exercise> هر دو برای تندرستی و اندازه دور کمر شما بسیار حیاتی هستند.به طور کلی پیوری از دستورالعمل‌های توصیه‌شده در این زمینه (مانند انجام میزان منظم فعالیت هوازی و تمرین‌های مقاومتی، پر کردن نیمی از ظرف غذایی خود با میوه‌ها و سبزیجات و مصرف پروتئین بدون چربی)، بهترین راه برای بهینه‌سازی کلی سلامت شما است. تحقیقات نشان می‌دهد که در موارد خاصی، تمرکز بر یکی از آنها، نتایج بهتر و سریع‌تری برایتان خواهد داشت.

اگر می‌خواهید سایز لباستان کم شود
روی رژیم غذایی تمرکز کنید: واضح است که شما به محدود کردن کالری در رژیم غذایی خود برای کاهش وزن و ورزش برای حفظ آن نیاز دارید. بسیاری از افرادی که برای کاهش وزن خود فقط ورزش کردند و میزان کالری مصرفی را محدود نکردند، فقط ۲ تا ۳ درصد از وزن خود را در طول ۶ تا ۱۲ ماه از دست دادند. علت آن چیست؟
بسیار ساده‌تر است که خود را از ۵۰۰ کالری (مقدار موردنیاز برای کاهش نیم کیلوگرم در هفته) در طول روز محروم کنید تا اینکه بخواهید این میزان را از طریق ورزش کم کنید. به عنوان مثال، یک زن به وزن ۷۰ کیلوگرم برای سوزاندن حدود ۵۰۰ کالری، نیاز به یک ساعت پا زدن بر دوچرخه ثابت با شدت متوسط دارد.
این میزان را با جایگزینی یک قهوه موکا با ۲ درصد شیر (۲۰۰ کالری بدون خامه) با یک قهوه دمی ساده (۵ کالری) و حذف یک کاسه بستنی شبانه (حدود ۲۰۰ کالری در نصف فنجان) و یک مشت چیپس سیب‌زمینی (تقریبا ۱۶۰ کالری) مقایسه کنید. با از دست دادن حدود ۵ درصد از وزن بدن خود، خطر ابتلا به دیابت تقریبا ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.
مصرف کالری کم‌تر با در نظر گرفتن سه اصل زیر ساده است: اول، به رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان خود پایبند باشید (میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس‌دار، حبوبات، آجیل و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون).
دوم، محدود کردن غذاهای فراوری‌شده مانند غذا‌های منجمد، گوشت و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، از جمله شیرینی و نان سفید، که شامل مقدار زیادی از کالری‌های بدون ارزش به شکل قند و چربی‌های ناسالم است.
شما با دنبال کردن این ۲ دستورالعمل به طور خودکار مورد سوم، که با کاهش کالری دریافتی مرتبط است را انجام داده‌اید: مصرف غذاهای کم‌کالری بیشتر.
اگر می‌خواهید انرژی خود را افزایش دهید
روی رژیم غذایی تمرکز کنید: درست است که ورزش انرژی شما را به سرعت افزایش می‌دهد؛ اما تغذیه هوشمندانه در طول روز، سوخت پایدار‌تری را فراهم می‌کند. با تغذیه مناسب و مصرف به‌موقع وعده‌های غذایی، قند خون را متعادل نگه دارید. برای حفظ سطح قند خون، روزانه پنج تا شش بار یا حدودا هر سه ساعت یک بار غذا بخورید. علاوه بر وعده‌های غذایی اصلی خود، دو تا سه میان وعده با ۲۰۰ کالری مصرف کنید. مصرف پروتئین بدون چربی، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده به عنوان میان‌وعده‌ ایده‌آل است. برای مثال، سیب با پنیر کم‌چرب یا کره بادام‌زمینی روی کراکر با موز پیشنهاد می‌شود. تغذیه متناوب می‌تواند به کاهش احساس اضطراب و افسردگی نیز کمک کند؛ از آنجا که کاهش قند خون می‌تواند میزان هورمون استرس یعنی کورتیزول را افزایش ‌دهد. راه دیگر برای رفع خستگی، این است که رژیم غذایی خود را سرشار از غذاهای غنی از فلاونوئیدها مانند بلوبری و تمشک کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که فلاونوئیدها با گیرنده‌هایی در مغز در تعامل هستند که احساس خستگی را کاهش می‌دهد. یک استراتژی ساده دیگر، نوشیدن آب در طول روز است. بهترین معیار نیاز به آب، رنگ ادرار است که باید تقریبا روشن باشد. یک بطری آب را در کنار خود قرار داده و با هر میان وعده یا وعده اصلی، یک لیوان بزرگ آب بنوشید.
اگر به دنبال کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید
روی ورزش تمرکز کنید: احتمال مرگ‌و‌میر ناشی از هر علتی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، در زنانی که فعالیت‌های جسمانی بیشتری دارند، کمتر است. داشتن تناسب اندام، از شاخص توده بدنی یا وزن برای سلامت قلب مهم‌تر است.
ورزش‌های هوازی مانند دویدن یا دوچرخه سواری به مدت حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته را هدف قرار دهید. موضوع دیگر، نشستن کمتر در طول روز است. هنگامی که ما برای مدت طولانی نشسته هستیم، آنزیم‌ها در عضلات تنه تغییر می‌کند. این عمل بر متابولیسم قند و چربی‌ها تاثیر می‌گذارد که منجر به بالا رفتن سطوح کلسترول بد و قند در بدن می‌شود.
اگر می‌خواهید ذهن خود را فعال نگه دارید
روی ورزش کردن تمرکز کنید: ورزش باعث افزایش قدرت حافظه، تفکر و توجه در مغز می‌شود. ورزش منظم، رسوب پروتئین غیر‌طبیعی در مغز که باعث آلزایمر می‌شود را کاهش می‌دهد. مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ (مانند ماهی، آجیل و دانه کتان) و میوه و سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدان (مثل توت فرنگی و اسفناج) باعث بهبود سلامت مغز می‌شود؛ در حالیکه قند‌های تصفیه‌شده و غذا‌های فراوری‌شده، می‌تواند اثر معکوسی داشته باشد. ورزش‌های هوازی برای بهبود سلامت مغز، ضروری است؛ اما ورزش‌های قدرتی نیز نقش کلیدی دارند. در واقع این دو نوع ورزش به شکل‌های متفاوتی بر مغز تاثیر مثبت می‌گذارند که به همین دلیل بهتر است از هر دو بهره‌مند شویم.
اگر می‌خواهید میل جنسی‌تان را افزایش دهید
بر روی ورزش کردن تمرکز کنید: ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود تصویر بدنی است. همه انواع ورزش‌ها باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید؛ اما یوگا یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای زنانی است که میل جنسی کم دارند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *