افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای شادابی و سلامت پوست از آب و ماست استفاده کنیم

 

  • یک قاشق غذاخوری ماست را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و آن را ۴۵ دقیقه روی لب‌هایتان قرار دهید. این ترکیب را برای چند روز پیاپی استفاده کنید تا مشکل رفع شود. ماست حاوی اسید چربی و اسید لاکتیک است که ضمن برداشتن پوست‌های مرده از روی لب سبب رطوبت‌رسانی عمقی لب و بهبود وضعیت آن می‌شود.

«برای این که پوست شادابی داشته باشم به طور مرتب در طول روز آب می‌نوشم. غیر از این کار به تمیزی پوستم هم اهمیت می‌دهم و حتما قبل از خواب آرایش را از روی پوستم پاک می‌کنم و از ماسک ماست هم برای تقویت پوست صورت و موهایم زیاد استفاده می‌کنم.»

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله خانواده سبز، «پری‌یانکا چوپرا» یکی از خانم‌های مطرح هنرپشیه سینمای هند می‌باشد که قرار است از اسرار سلامت و زیبایی پوست خودش در ۳۶ سالگی‌اش بگوید تا بیشتر آشنا شوید.

«پری‌یانکا چوپرا» که در سال ۲۰۰۰ به عنوان دختر شایسته دنیا معرفی و بعد از آن وارد حرفه هنرپیشگی در بالیوود شد ساعات زیادی از روز را به مراقبت از پوست خود اختصاص می‌دهد و توجه ویژه‌ای به مراقبت‌های سنتی و طبیعی دارد. او در گفت‌وگویی مطبوعاتی با مجلات مد و زیبایی به راهکارهایی اشاره کرده که باعث شده در ۳۶ سالگی پوستی بدون چروک داشته باشد، او از چند راز در این گفتگو صحبت می‌کند.

راز اول آب است:

او در یکی از مصاحبه‌های اخیرش اولین اصل سلامت پوستش را آبرسانی خوب عنوان کرده: «آبرسانی، آبرسانی، آبرسانی! این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و هرچه از آن بگویم، کم است. من برای این که پوست شادابی داشته باشم مرتب در طول روز آب می‌نوشم. غیر از این کار به تمیزی پوستم اهمیت می‌دهم و حتما قبل از خواب آرایش را از روی پوستم پاک می‌کنم. در ضمن از ماسک ماست برای تقویت پوست صورت و موهایم استفاده می‌کنم که بسیار موثر است.»

راز دوم، راز ماست:

ماسک ماست برای پوست بسیار توصیه شده زیرا پوست به رطوبت‌رسانی عمقی نیاز دارد و لاکتوز و اسیدلاکتیک موجود در ماست می‌تواند در عین لایه‌برداری و زدودن سلول‌های مرده از روی پوست به رطوبت‌رسانی عمقی کمک کند. البته واضح است برای نتیجه‌گرفتن باید استفاده از این ماسک عادت شود. برای استفاده از ماست به عنوان ترکیب درمانی و زیبایی چند راهکار وجود دارد:

اگر لب‌های‌تان خشک شده:

یک قاشق غذاخوری ماست را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و آن را ۴۵ دقیقه روی لب‌هایتان قرار دهید. این ترکیب را برای چند روز پیاپی استفاده کنید تا مشکل رفع شود. ماست حاوی اسید چربی و اسید لاکتیک است که ضمن برداشتن پوست‌های مرده از روی لب سبب رطوبت‌رسانی عمقی لب و بهبود وضعیت آن می‌شود.

پاک کردن آرایش:

 

برای این کار ۳ قاشق غذاخوری ماست را باچند قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و هم بزنید تا بافت آن یکسان شود. قبل از استفاده، صورت‌تان را با آب بشویید تا مازاد آرایش از روی پوست پاک شود. بعد ماست را روی صورت بزنید و با یک دستمال نخی نرم آرایش را پاک کنید. نکته‌ای که نباید فراموش کرد این که این ماسک حاوی آبلیمو است و باید شب‌ها استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است نسبت به نور آفتاب حساسیت ایجاد کند و پوست‌تان لک‌دار شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *