افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای زیبایی و سلامت پوست از روغن جوانه گندم استفاده کنیم

 

 

  • اسید لینولئیک، اسید پالمتیک و اسیدهای چرب استئاریک موجود در روغن جوانه گندم، اسیدهای چرب ضروری هستند که در تقویت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن مؤثر هستند و به رشد سلول های سالم و بازسازی و ترمیم آنها کمک می کنند. این روغن های ضروری توسط بدن ساخته نمی شوند.

عالیترین و بهترین روغن برای زیبایی پوست روغن جوانه گندم است که خاصیتهای فراونی دارد. بخاطر همین در بسیاری از کرمهای زیبایی از این روغن استفاده شده  است که در این بخش اطلاعات کاملی از فواید بینظرآن را برای زیبایی میشماریم و دانسته های شما را کاملتر میکنیم

 

۱- روغن جوانه گندم به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، با پیری پوست مبارزه می کند و با بهبود جریان خون، باعث سلامت پوست می گردد.

۲- وجود مواد مغذی مختلف در آن، سیستم ایمنی و سیستم عصبی بدن را بهبود می بخشد.

۳- این روغن تصفیه نشده از جوانه دانه گندم تهیه می شود و غنی از ویتامین E می باشد. در واقع، در میان همه روغن های گیاهی، روغن جوانه گندم منبع ویتامین E است.

۴- روغن جوانه گندم حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و D و سرشار از پروتئین و لسیتین می باشد.

۵- از دیگر مزایای روغن جوانه گندم می توان به اثر تقویتی آن در سیستم ایمنی بدن و نیز بازگرداندن سلامت کلی بدن اشاره کرد.

۶- این روغن زرد رنگ، از هسته دانه گندم به دست می آید که یک چربی طبیعی محلول می باشد و عطر قوی دارد. اگرچه جوانه گندم تنها ۳ درصد از وزن دانه گندم را تشکیل می دهد اما تقریبا ۲۵ درصد از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی دانه گندم در آن وجود دارد. این روغن بسیار حساس است که در صورت عدم مراقبت کافی، تجزیه می گردد.به عنوان مثال، نباید آن را تحت حرارت بالا  قرار دهید. در صورت مراقبت درست از آن، می توان عمر مفید این روغن را تا چندین ماه افزایش داد.

۷- از دیگر فواید این روغن می توان به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما اشاره کرد. روغن جوانه گندم با بیماری هایی مانند درماتیت و کاهش اسکار نیز مبارزه می کند و به شکل مؤثری سوختگی ها و زخم های پوستی را بهبود می بخشد. از آنجا که این روغن بر جریان خون در پوست مؤثر می باشد، به بهبود سلول های پوست که در اثر حرارت سوزان خورشید آسیب دیده اند، کمک می کند. بنابراین، روغن جوانه گندم برای سلامت عمومی پوست مفید است.

۸- اسید لینولئیک، اسید پالمتیک و اسیدهای چرب استئاریک موجود در روغن جوانه گندم، اسیدهای چرب ضروری هستند که در تقویت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن مؤثر هستند و به رشد سلول های سالم و بازسازی و ترمیم آنها کمک می کنند. این روغن های ضروری توسط بدن ساخته نمی شوند.

۹- برای پوست های خشک، روغن جوانه گندم بهترین روغن می باشد. افرادی با پوست های خشک می توانند دو بار در روز از این روغن استفاده کنند. بهتر است صبح ها  پس از حمام و شب ها قبل از خواب آن را مورد استفاده قرار دهید. به منظور افزایش کیفیت روغن جوانه گندم می توانید برخی از روغن های ضروری و اسانس ها مانند روغن اسطوخودوس و یا هر روغن خوش بوی دیگری را به انتخاب خود به آن اضافه نمایید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *