افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای درمان سرفه شلغم بخوریم

 

  • استفاده از سبزي‌هايي مانند شلغم و کدو حلوايي پخته که هم خاصيت ضدعفوني‌کننده دارند، هم خوردنشان راحت است و نياز به جويدن زياد ندارد و براي بيماران مبتلا به عفونت ريه مفيد است. براي کودکان بالاي يک سال مصرف عسل هم توصيه مي‌شود

استفاده از سبزي‌هايي مانند شلغم و کدو حلوايي پخته که هم خاصيت ضدعفوني‌کننده دارند، هم خوردنشان راحت است و نياز به جويدن زياد ندارد و براي بيماران مبتلا به عفونت ريه مفيد است.

دکتر غلامرضا امين، متخصص فارماکوگنوزي، استاد دانشکده داروسازي دانشگاه تهران در هفته نامه سلامت نوشت: افراد مبتلا به مشکلات ريوي و تنفسي مي‌توانند از دمنوش يا بخور گياهاني مانند نعناع، رزماري و آويشن که اسانس بيشتر و رايحه خوبي دارند، استفاده کنند.

از دمنوش گياه زنجبيل به‌دليل اينکه طبيعت گرمي دارد، بيشتر براي التهاب مفاصل استفاده مي‌كنند و براي بيماران تنفسي توصيه نمي‌شود.

بيماران تنفسي مي‌توانند از بخور زنجبيل استفاده کنند. براي اين منظور بايد مقداري زنجبيل تازه يا پودر خشک اين گياه را در ظرف آب جوش بريزند و بخار آن را استنشاق کنند. بخور اسفند هم خاصيت ضدعفوني‌کنندگي دارد. در بيمارستان‌هاي آلمان و انگلستان براي ضدعفوني کردن هواي اتاق کودکان مبتلا به مشکلات تنفسي از بخور اسفند استفاده مي‌کنند. دم‌کرده دانه‌هاي گياهي مانند بالنگ و چهارتخمه نيز که لعاب‌دار هستند به خارج شدن خلط سينه کمک مي‌کنند.

استفاده از سبزي‌هايي مانند شلغم و کدو حلوايي پخته که هم خاصيت ضدعفوني‌کننده دارند، هم خوردنشان راحت است و نياز به جويدن زياد ندارد و براي بيماران مبتلا به عفونت ريه مفيد است. براي کودکان بالاي يک سال مصرف عسل هم توصيه مي‌شود. بهتر است کودکان ۱ تا ۱۲ سال يک قاشق چاي‌خوري، نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال يک قاشق مرباخوري و بزرگسالان يک قاشق غذاخوري عسل را يک بار در روز در آب، چاي کمرنگ يا شير رقيق و ميل کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *