افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای تقویت ناخن محلول طبیعی بسازیم

 

  • لانولین را روی حرارت بخار قرار داده گلاب و حنا را به آرامی  به آن اضافه نمائید هم زده پس از چند دقیقه از حرارت بردارید . روزانه یک بار به ناخن‌ها بمالید، ۱۰ دقیقه صبر نمائید سپس دست‌ها را بشوئید.

بسیاری با این مسئله روبرو هستند که وقتی ناخنها کمی رشد میکنند زود می شکند و نمی توانند ناخنهای بلندی داشته باشند  در این بخش  آموزش درست کردن یک محلول برای جلوگیری از شکستن ناخن را بیان میکنیم

 

مواد اولیه:

۲ ق.غ. حنا                              ۱ق.م. لانولین

۵ ق.غ. گلاب

طرز تهیه و مصرف:

لانولین را روی حرارت بخار قرار داده گلاب و حنا را به آرامی  به آن اضافه نمائید هم زده پس از چند دقیقه از حرارت بردارید . روزانه یک بار به ناخن‌ها بمالید، ۱۰ دقیقه صبر نمائید سپس دست‌ها را بشوئید.

علت شکنندگی ناخن‌ها چیست؟؟ چرا میشکنند؟؟

شکنندگی ناخن گاهی به علت بیماری‌های داخلی و بیماری‌های پوستی است.

کم‌خونی و بیماری‌های تیروئید ممکن است روی قوام و خصوصیت ظاهری ناخن تاثیر داشته باشد. بیماری‌های ناخن نظیر سپوریازیس، لیکن پلان، آلوپسی آرناتا و قارچ ناخن‌ها نیز باعث شکستگی ناخن‌ها می‌شوند ولی اکثر وقت‌ها ناخن‌ها در اثر تماس با مواد شوینده، پاک‌کننده‌های اسیدی و قلیایی و سایر مواد شیمیایی دچار شکنندگی می‌شوند.

افراد شاغل (مکرر با آب و رطوبت تماس دارند) و خانم‌های خانه‌دار دچار شکنندگی ناخن می‌شوند، چون خیس شدن مکرر ناخن و تبخیر آب باعث خشک شدن بیشتر ناخن و از دست رفتن آب طبیعی ناخن می‌شود. به دنبال آن شکستگی‌های ناخن را مشاهده می‌کنیم. لازم به ذکر است که کودکان و افراد سالخورده خشکی ناخن بیشتری دارند.

در مواردی که علت شکنندگی ناخن، بیماری خاصی نیست و تنها عوارض ناشی از خشکی ناخن، لوازم آرایشی و مواد شیمیایی باعث آن شده است، توصیه می‌شود هر روز ۵ دقیقه ناخن‌ها در آب ولرم خیس شود سپس با یک ماده چرب‌کننده غلیظ مثل وازلین چرب و به مدت حداقل نیم ساعت با یک کیسه نایلونی، ناخن‌ها پوشانده شود تا در طی چند هفته شکنندگی ناخن کاهش یابد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *