افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای از بین بردن پف های زیر چشم ۳ نکته را رعایت کنیم

 

  • • از مناسب‌ترین رنگ استفاده کنید. با توجه به توصیه داستینگ پوشش دهنده‌ای هم‌رنگ با تونالیته پوست خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید که از رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره استفاده نکنید. بدین ترتیب، توجه افراد را به پف زیر چشمتان را بیشتر می‌کنید.

کافی است به چشمان والدین خود نگاه کنید تا ببینید چشمان شما در چه سنی دچار این حالت می‌شوند. پف‌های زیر چشم در برخی افراد زود بروز کرده که علت اصلی آن، در اغلب موارد ژنتیکی است. از این رو راه حلی برای درمان یا به تعویق اندازی آن وجود آن ندارد.

با جبران کمبود خواب نمی‌توان چشمان پف‌دار را درمان کرد اما راه‌هایی برای پنهان کردن آن وجود دارد. به گفته دکتر کتی رید، -دبیر افتخاری دانشکده متخصصین امراض پوستی،- خواب طولانی، دلیل بروز پف چشم ها نیست.

بنا به گفته او، «هیچ گونه شواهد علمی برای اثبات رابطه بین کمبود خواب و چشمان پف کرده وجود ندارد.»

پف زیر چشم به دلیل وجود لایه نازک چربی زیرپوستی در اطراف چشم‌ها به وجود می‌آید. همه این لایه را دارند اما به سختی قابل رویت است. با پیری پوست و کاهش کشش آن، این لایه واضح‌تر شده و زیر چشم را متورم نشان می‌دهد. و البته گاهی هم مانند بالشتک‌های تیره رنگ در زیر پوست ظاهر می‌شود.

 

گفته می‌شود برش‌های خیار، چای کیسه‌ای و یخ در کاهش پف چشم موثر است، اما بنا به گفته دکتر رید: «جراحی پلاستیک تنها راه برطرف نمودن لایه چربی که عامل برآمدگی زیرچشمی است، می‌باشد؛ این لایه معمولا در زیر هر دو چشم وجود دارد و متقارن است.»

چگونه پف زیر چشم را پنهان کنیم؟
با وجود راه حل دکتر رید، بهتر است فوراً سراغ جراحی پلاستیک نروید. اگرچه خواب کافی ازبین‌برنده آن نیست اما راه‌هایی برای پنهان کردن آن در این فصل وجود دارد.

دیان داستینگ، آرایشگر هنرمند، چند راه برای پنهان کردن آن دارد. او پیشنهاد می‌کند از کرم‌های چشم و پوشش دهنده‌های معمولی برای پوشش دایره‌های سیاه استفاده کنید. برای این کار:

• ابتدا این ناحیه را مرطوب کنید. زیر چشم را با کرم‌های دور چشم چرب کنید تا هر گونه خشکی آن برطرف شود. سپس از کرمی با SPF ۱۵ استفاده نمایید. SPF ۱۵ افشانه‌های سبک مطلوبی دارد که به کاهش دایره‌های تیره کمک می‌کند.

• از پوشش دهنده‌ها به درستی استفاده کنید. حتما پوشش دهنده‌ها را به گوشه چشم بمالید زیرا این ناحیه، تیره‌ترین قسمت است. پوشش دهنده را فقط به قسمت‌های تیره بمالید. اگر به نواحی روشن‌تر بمالید، پوست صورتتان بسیار روشن می‌شود.

• از مناسب‌ترین رنگ استفاده کنید. با توجه به توصیه داستینگ پوشش دهنده‌ای هم‌رنگ با تونالیته پوست خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید که از رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره استفاده نکنید. بدین ترتیب، توجه افراد را به پف زیر چشمتان را بیشتر می‌کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *