افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای ارتباط بهتر با همسر این ۷ پیشنهاد را امتحان کنیم

 

  • هر قدر هم که مشغله کاری دارید، باز می‌توانید یکی دو دقیقه وقت صرف کنید و برای همسرتان، خانواده همسرتان و اقوامشان که ارتباط صمیمانه تری دارید نامه‌ای کوتاه، ایمیل، پیامک و از همه بهتر استفاده از تلفن که این روزها جای خود را به پیامک داده استفاده کنید به جای این که طرف مقابل را ببینید و صد بار عذر خواهی کنید و یا با نامه‌ای طولانی و بلند بالا توضیح دهید که چقدر مشغله دارید.

وقتی که در کنار همسرتان نشسته اید، فقط با لمس بازو یا دست او می‌توانید فضای پر از آرامش و آسودگی را ایجاد کنید. پژوهش‌ها نشان داده است که پایانه‌های عصبی خاصی با نام فیبرهای لمسی سی وجود دارد که در صورتی‌که با ملایمت و آرامی نوازش شوند حس آرامش را ایجاد می‌کند.

اگر در یک جمله از شما بخواهند نوازش را تعریف کنید شما در جواب چه می‌گویید؟ اصولا نوازش یک شخص یعنی برآوردن خواسته‌های او. همه انسان‌ها طالب نوازش به طور یکسان نیستند. نوازش در اصل به معنای وارد شدن به دنیای آگاهی شخص و دنیا را از نگاه او لمس کردن و خود را در جایگاه او قرار دادن. کلمه نوازش به معنای تماس یا فعالیت جسمانی نیست. گاهی پیش می‌آید که ما پس از شنیدن حرف‌های همسرمان او را تنها می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم او در تنهایی خود با مشکلش کنار بیاید این خود نوعی از نوازش است، البته این در مورد آقایان بیشتر صدق می‌کند و یا در مورد خانم‌ها تنها شنیدن درد دل آن‌ها و بسیاری از مواقع راه حلی را ندادن نوازش محسوب می‌شود. دکتر کلاستانوس اینگونه توضیح می‌دهد:

پایانه‌های حسی سی در سراسر دست و بازو، پا، پشت و پیشانی یافت می‌شود و به همین دلیل است که لمس و نوازش این قسمت‌ها آرامش بخش است. اینگونه نوازش کردن به کم شدن درد کمک می‌کند. جالب است که همه ما بصورت غریزی از این نکته آگاه هستیم و بصورت ناخودآگاه دست کسی که حال خوشی ندارد را نوازش می‌دهیم.

دیگر نتیجه شگفت انگیز و مطلوب لمس کردن، آزاد سازی مقدار اندکی اکسیتکسین است. اکسیتکسین یک ماده شیمیایی پیام رسان عصبی است که به ما برای ایجاد حس پیوند و متصل بودن کمک می‌کند. در آغوش کشیدن و خیره شدن در چشم یکدیگر راههایی دیگر برای افزایش میزان اکسیتکسین و ایجاد پیوند بین شما و همسرتان است.

با این تفاسیر ما می‌توانیم با آگاهی از حضور طرف مقابل که معمولا همسرمان است و دادن پاسخی مناسب به آن چه می‌گوید و یا انجام می‌دهد نه آن چه که ما دلمان می‌خواهد او را مورد نوازش خود قرار دهیم. عشق و محبت زمانی آغاز می‌شود که ما درون دیگری را ببینم و این کار زمانی امکان پذیر است که ما از طریق توجه به او با خواسته‌های خود کنار بیاییم. به طور مثال وقتی توانستیم به روشنی همه چیز را ببینیم آن گاه می‌توانیم به نیاز او پی ببریم آیا لازم است دست‌هایش را به گرمی بفشاریم و یا به او خیره شویم و فقط سکوت اختیار کنیم؟ سوال کنیم یا نه؟ پیشنهاد کمک کنیم یا تقاضای کمک؟ شور دادن نوازش به همسر باعث می‌شود که فراموش کنیم که آیا او هم چنین نیازی دارد یا نه و این جاست که فردی بی ملاحظه جلوه می‌کنیم. وقتی که در شرایط روحی بسیار خوبی به سر می‌بریم و دوست داریم که همسرمان را نوازش کنیم باید از خود سوال کنیم چرا این کار را انجام می‌دهم؟ برای این که مجبورم؟ یا دارم معامله‌ای می‌کنم؟ یا از روی عشق و علاقه و بدون هیچ چشمداشتی است؟ اگر چنان چه نوازش را ضمانتی بدانیم برای دریافت نوازش در روز مبادا ماهیت این عمل خودخواهانه، روزی خود را نشان خواهد داد.

حال با این تفاسیر اشکال مختلف نوازش را با هم مرور می‌کنیم:

۱.چشم در چشم دوختن:

این عمل باعث نزدیکی زن و شوهر می‌شود. وقتی همسران به هم نگاه می‌کنند گویی یک روح هستند در دو بدن و این جاست که خداوند نیز از این ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ که بین دو بنده اش به وجود آمده خشنود می‌شود. البته نیازی نیست که این تماس آن قدر طولانی باشد که طرف مقابل مجبور باشد نگاه خود را متوجه چیز دیگری کند. در مورد روابط با دیگران شاید برایتان پیش آمده باشد که در یک مهمانی طرف مقابل هنوز با شما دست نداده و حال و احوال نکرده حواسش متوجه اطراف می‌شود آدم می‌خواهد داد بزند که: حواست کجاست ما هنوز درست و حسابی حال و احوال نکرده ایم. اگر نتوانیم دیگران را درست ببینیم، نه تنها از نوازش آن‌ها محروم می‌مانیم بلکه خودمان نیز در زمان مناسب قادر به نوازش آن‌ها نخواهیم بود چه رسد که این طرف مقابل همسر عزیزمان باشد که همه زندگی‌مان در گرو وجود اوست.

۲.خوب گوش دهید:

یکی از بهترین نوازش‌ها خوب گوش دادن به حرف‌های دیگران به خصوص در ارتباط با همسر است. اجازه بدهید همسرتان حرفش را تمام کند و حوصله به خرج دهید. آرام باشید و در زمان گوش دادن مشغول کار دیگری نباشید. سرتان را تند تند تکان ندهید به این معنا که بخواهید به طرف مقابل بگویید زود برو سر اصل مطلب چون که من کار دارم و وقت ندارم با این کار همسرتان بیشتر احساس افسردگی و دل تنگی می‌کند و از حرف زدن و درد دل کردن با شما پشیمان می‌شود و به مرور زمان دنبال فرد دیگری برای شنیده شدن حرف‌هایش می‌گردد و همین مسأله به ظاهر ساده مقدمه‌ای می‌شود برای طلاق‌های عاطفی که متأسفانه در کشور ما رایج شده. اگر واقعا وقت ندارید کافی است با یک جمله منطقی و دلنشین به همسرتان بگویید که مثلا خیلی دلم می‌خواست بایستم و به حرف‌هایت گوش کنم ولی متأسفانه در ساعت نه قرار دارم و باید بروم و برایم بد می‌شود اگر سر قرار نرسم. با این جمله دلنشین هم به او توجه کرده‌اید و هم به قرار ملاقاتتان می‌رسید. چه بسا همسرتان با این جمله به قدری آرامش بگیرد و شما را در کنار خود احساس کند که نیازی به مطرح کردن مطالب نداشته باشد و همین جمله دلنشین مقدمه‌ای می‌شود برای احساس همدلی و همراهی بیشتر بین همسران.

۳.سوال کنید:

از همسرتان بخواهید و از او بپرسید که دوست دارد در خانه او را به چه صورت صدا بزنید.

از چه کلماتی به همراه اسمش استفاده کنید تا برای او لذت بخش و دلنشین باشد. در بیرون از خانواده در کنار اقوام و دوستان به چه نحو باشید و این که چگونه برخوردی داشته باشید تا برایش رضایت بخش و دلنشین باشد.

البته نکته‌ای که قابل ذکر است و باید مدنظر قرار داد این است که در همه مواقع حدود باید رعایت شود. در موازین اسلام بیان شده که در جمع برای احترام بیشتر، همسران یکدیگر را با اسم کوچک صدا نکنند و از نام خانوادگی برای احترام بیشتر به همسر استفاده شود. حتی در خانه نیز اسم همسر به تنهایی و بدون پسوند و پیشوند استفاده نشود تا همین کلمات به ظاهر کوچک دریچه‌ای باشد برای یکی شدن در مسیر زندگی. اگر ما بخواهیم از بزرگان دین نیز تبعیت داشته باشیم می‌بینیم که حضرت زهرا و حضرت علی (ع) نیز وقتی یکدیگر را و حتی فرزندان را صدا می‌زدند از کلمات زیبایی چون حسنم میوه دلم، ابالحسن علی جان، و. . . استفاده می‌کردند. باشد که ما رهرو راه این عزیزان باشیم تا بتوانیم در زندگی به تعالی برسیم. در مورد دیگران نیز آنچه که از دیگران می‌پرسیم و چگونگی پرسش ما، باید زمینه‌ای آگاهانه داشته باشد و با درایت صورت گیرد. با وجود این که به ما یاد داده‌اند نباید در کارهای دیگران دخالت داشته باشیم، ولی واقعیت امر این است که بسیاری از مردم این کار را دوست دارند البته نه همه، ولی بیشتر مردم. ممکن است در ابتدای کار که هیچ گونه آشنایی وجود ندارد ولی پس از مدت کوتاهی تجربیاتشان را در اختیار شما قرار دهند. مثلا با طرح این سوال که من شنیده ام که شما به تازگی در جایی مشغول به کار شدید و موفق هم بوده‌اید و با یک سوال کوچک و ظریف که بعضا فضولی هم به نظر نمی‌آید باب دوستی را باز می‌کنید.

۴.مردم دار باشید:

هر قدر هم که مشغله کاری دارید، باز می‌توانید یکی دو دقیقه وقت صرف کنید و برای همسرتان، خانواده همسرتان و اقوامشان که ارتباط صمیمانه تری دارید نامه‌ای کوتاه، ایمیل، پیامک و از همه بهتر استفاده از تلفن که این روزها جای خود را به پیامک داده استفاده کنید به جای این که طرف مقابل را ببینید و صد بار عذر خواهی کنید و یا با نامه‌ای طولانی و بلند بالا توضیح دهید که چقدر مشغله دارید. داشتن چند آدرس شماره تلفن و یک خودکار کار را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند و نشان می‌دهد که شما به دنبال نوازش و در انتها ارتباطی درست و منطقی و در یک کلام مردم دار می‌باشید. با این کار هم دل همسرتان را به دست می‌آورید و هم برای او جایگاهی ویژه پیدا می‌کنید. همه این‌ها روش‌هایی است برای نوازش یکدیگر و این که نشان دهید چه قدر به همسرتان علاقمند هستید.

۵.همسرتان را نادیده نگیرید:

یکی از مسائلی که در همسرداری حائز اهمیت است و متأسفانه از جانب همسران به خصوص مردان نادیده گرفته می‌شود، نادیده گرفته شدن همسر در مسائل زندگی است. به طور مثال در کشور خودمان همسران دیده شده در مسائلی که مربوط به زندگی خانوادگی است و پای همسر در میان است با به حساب نیاوردن همسر و نادیده گرفتن حق و حقوق او دست به اتخاذ تصمیماتی می‌زنند و از این طریق سالار بودن خود را در خانواده به نمایش می‌گذارند غافل از این که با این کار فقط فاصله‌ای بین خود و همسرشان قائل شده اند. و یا به طور مثال وقتی که زن و شوهر وارد اقوام طرف مقابل می‌شود در ابتدای کار آشنا نیست و احساس غریبی می‌کند و این جا وظیفه همسر است که با رفتار نوازشگرانه خود که به تفضیل از آن صحبت شد همسر خود را مورد توجه قرار داده و شأن او را در مقابل اقوام خویش بالا ببرد.

۶.خودتان را نگیرید:

طبع شوخ داشتن نمک هر زندگی و حتی روابط گسترده‌تر است و می‌تواند کام دیگران را شیرین کند. خنده گاهی بار سنگین وظیفه را سبک می‌کند.

گاهی اوقات در زندگی مسایل و مشکلاتی پیش می‌آید که همسر اوقات تلخی دارد و همه چیز برایش سخت و طاقت فرساست در این شرایط بهترین کار شوخ طبعی و نادیده گرفتن رفتار تلخ طرف مقابل است با این کار او را هم به گونه‌ای بیدار می‌کنیم.

۷. سنگ بزرگ دلیل نزدن است:

اگر همین امروز به هر یک از پیشنهادهای مطرح شده درباره نوازش عمل کنید، طلسم بی عملی را شکسته‌اید و موفق خواهید شد.

یک تلفن امروز بهتر است از تهیه لیستی بلند بالا و عمل نکردن به آن‌ها.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *