افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بدترین رژیم‌ های لاغری کاهش وزن کدام هستند ؟

138204966728

اگر می دانید چاق هستید و تصمیم میگیرید لاغر شوید اول باید بدانید چطور باید لاغر شوید و روش مناسب برای لاغر شدن را انتخاب کنید که بتوانید به صورت سلام وزن خود را کم کنید

وقتی که تصمیم به لاغری می‌گیرید نیاز است که در مرحله اول اهدافتان و بعد از آن روشی که می‌خواهید با آن وزن کم کنید را مشخص کنید.
جهان به نقل از «پرشین وی» در ادامه نوشت: متأسفانه برخی به دنبال روش‌های نامناسب و گاهی آسیب رسان می‌روند. باور کنید به غیر از موارد استثنایی لاغر شدن چندان هم مشکل نیست. باید روش مناسبی انتخاب کنید و اراده داشته باشید. اگر شما هم قصد دارید لاغر شوید سراغ این روش‌های اشتباه نروید.

محروم کردن خود از خوراکی‌های به اصطلاح «بد»: شما عاشق شکلات، پنیر، بستنی، چیپس و غیره هستید. رژیمی که در پیش گرفته‌اید به طور جدی و قاطع مصرف این مواد غذایی را منع کرده است. تصمیم گرفته‌اید لاغر شوید و هر طور که شده بر هوس خوردن خوراکی‌های مورد علاقه‌تان غلبه می‌کنید اما ته دلتان احساس محرومیت می‌کنید و نمی‌توانید از آن‌ها دل بکنید. هر طور شده چند هفته تحمل می‌کنید و سراغشان نمی‌روید. اما خیلی زود از این رژیم خسته می‌شوید چون شما را به طور قطع از دلبستگی‌هایتان منع کرده است. برای همین دوباره به سراغ خوراکی‌های مورد علاقه‌تان می‌روید و این بار تا می‌توانید جبران مافات می‌کنید. یعنی تا می‌توانید از این مواد غذایی حذف شده می‌خورید حتی بیشتر از قبل. این می‌شود که دوباره همان آش می‌شود و همان کاسه. برای لاغر شدن لازم نیست که خودتان را با بی‌رحمی تمام از خوراکی‌های مورد علاقه‌تان منع کنید. کافی است کم‌کم مصرف این قبیل هله‌هوله‌ها را کاهش دهید و به تدریج بر هوس خوردن آن‌ها غلبه کنید نه اینکه به یک باره خودتان را از همه‌ی دلخوشی‌های کوچکتان محروم سازید.

از وعده های غذایی صرف‌نظر می‌کنید تا کالری کمتری دریافت کنید: به عقیده‌ی متخصصان تغذیه حذف کردن وعده‌های غذایی روی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان تأثیر می‌گذارد. به این صورت که بدن از عدم دریافت غذا و کالری می‌ترسد برای جبران این محرومیت تا می‌تواند چربی ذخیره می‌کند. به جای اینکه خودتان را از خوردن محروم کنید تعداد وعده ها را بیشتر و حجم غذایی که می‌خورید را کاهش دهید. میان‌وعده ها و مواد غذایی سرشار از عناصر مغذی را هر سه ساعت یک بار میل کنید و تا جایی که می‌توانید بعد از ساعت هفت بعد از ظهر از دریافت کالری بپرهیزید. به خاطر این که شب‌ها سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می‌کند و کالری‌های دریافتی به جای مصرف انباشته می‌شوند.

برای لاغر شدن لازم نیست که خودتان را با بی‌رحمی تمام از خوراکی‌های مورد علاقه‌تان منع کنید. کافی است کم‌کم مصرف این قبیل هله‌هوله‌ها را کاهش دهید و به تدریج بر هوس خوردن آن‌ها غلبه کنید. بدانید که با غذا نخوردن به هدفتان نخواهید رسید. علاوه بر این بزرگ‌ترین اشتباهی که ممکن است انجام دهید دنبال کردن یک رژیم لاغری موقت است. یعنی به محض اینکه به هدفتان رسیدید رژیمتان را فراموش می‌کنید و عادت‌های غذایی گذشته‌تان را از سر می‌گیرید. در این صورت هم خیلی زود وزن از دست رفته را به دست می‌آورید و در بیشتر مواقع حتی چاق‌تر هم می‌شوید.

حرکات ورزشیتان تکراری شده است: این که ورزش می‌کنید جای تحسین دارد اما توجه داشته باشید که نباید هر روز حرکات تکراری انجام دهید به خاطر این که هم خودتان دل‌زده می‌شوید و هم این که این گونه ورزش کردن بعد از مدتی به اصطلاح جواب نمی‌دهد. لازم است که هر روز هفته حرکات متنوعی انجام دهید تا روی اعضا و عضلات مختلف کار شود.

حتماً می‌خواهید آخرین رژیم لاغری مد شده را دنبال کنید: رژیم‌هایی که هر از گاهی زیاد سر و صدا می‌کنند و به اصطلاح باب روز می‌شوند مصرف مواد غذایی خاصی را تحمیل و یک گروه غذایی را حذف می‌کنند. در عین حال تمام این رژیم‌ها نتایج موقتی دارند. یعنی بلافاصله بعد از اتمام دوره‌ی رژیم دوباره وزنتان سر جای اولش برمی گردد. هیچ وقت و به هیچ قیمت رژیم‌های یویویی را دنبال نکنید زیرا در طولانی مدت متابولیسم بدنتان به این کار عادت می‌کند و دیگر نمی‌توانید وزن کم کنید. هر رژیمی مناسب حال شما نیست. باید به دنبال رژیمی باشید که با سبک زندگی شما هماهنگ باشد و بتوانید بعد از اتمام دوره نیز وزنتان را ثابت نگه دارید. درست است که لاغری مهم است اما مهم‌تر از آن تثبیت وزن خواهد بود.

گلوسیدها را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف می‌کنید: زمانی که از این رژیم‌های سخت می‌گیرید مجبور می‌شوید از یک یا چند گروه غذایی صرف‌نظر کنید. این یعنی محروم شدن از عناصر و مواد مغذی که در واقع برای لاغری و سالم بودن به آن‌ها نیاز دارید. به عقیده‌ی متخصصان باید همه‌ی گروه های غذایی در رژیم غذایی گنجانده شود. گلوسیدهای پیچیده مانند دانه‌های کامل، حبوبات و سبزیجات حاوی میزان زیادی فیبر هستند که برای حفظ سلامت و عملکرد دستگاه گوارش، رفع کلسترول اضافی، گاز و سموم بدن لازم هستند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *