افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بخوانید معجزات فلفل سیاه بر سلامت بدن

  • گروهی از محققین در لندن به این نتیجه رسیدند که فلفل سیاه می‌تونه رنگ سفید پوست رو برگردونه و شاه‌کلید درمان ویتیلیگو( یک نوع بیماری پوستی که موجب از بین رفتن رنگدانه‌های پوست می‌شه) باشه.

 

 فلفل سیاه نه تنها طعم خوبی به غذا می‌ده، بلکه می‌تونه کلی از امراض و بیماری‌ها از مشکلات تنفسی گرفته تا اختلالات تناسلی رو درمان کنه. فلفل سیاه حتی می‌تونه خطر رشد سرطان‌های حاد رو هم بگیره.

در این مقاله، می‌تونید با هشت خاصیت مفید فلفل سیاه آشنا بشید.

بهبود سیستم گوارش

فلفل سیاه، باعث تحریک ترشح اسید هیدروکلریک در معده می‌شه و این کار موجب گوارش بهتر در بدن می‌شه.

فلفل سیاه، علاوه بر کمک به روند هضم غذا، می‌تونه از ایجاد گازهای روده جلوگیری کنه، سم‌ها رو از بدن دفع کنه و ریسک ایجاد بیماری  در محیط روده و معده رو به حداقل برسونه و حتی مانع سرطان روده بزرگ بشه.

فلفل سیاه، خاصیت ضد نفخ داره و موجب می‌شه گازهای اضافی از مسیر طبیعی‌شون دفع بشن.
کاهش وزن و لاغری با فلفل سیاه

مواد مغذی که در فلفل سیاه وجود دارند موجب شکسته شدن سلول‌های چربی می‌شن. بنابراین بدن به‌جای ذخیره کردن چربی، ساختار چربی رو می‌شکنه و ساده تر می‌تونه اونها رو بسوزونه.

فلفل سیاه، آنزیم‌ها رو تحریک می کنه و موجب  کاهش تورم می‌شه که این کار می‌تونه حتی باعث لاغری و  کاهش وزن بشه.
فلفل سیاه و سلامت پوست

گروهی از محققین در لندن به این نتیجه رسیدند که فلفل سیاه می‌تونه رنگ سفید پوست رو برگردونه و شاه‌کلید درمان ویتیلیگو( یک نوع بیماری پوستی که موجب از بین رفتن رنگدانه‌های پوست می‌شه) باشه.

تحقیق مشابهی نشون داده که فلفل سیاه، حاوی ماده‌ای بنام پایپرین است. پایپرین می‌تونه پوست رو تحریک کنه تا رنگدانه‌های بیشتری تولید کنه. این ماده علاوه بر درمان بهتر ویتیلیگو، نسبت به رو‌ش‌های درمانی دیگه، خطر کمتری برای بیمار داره.

فلفل سیاه همچنین می‌تونه خطر گسترش سرطان پوست که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ایجاد شده رو هم از بین ببره.
درمان مشکلات تنفسی با فلفل سیاه

در طب سنتی آیورودا، فلفل سیاه رو برای از بین بردن سرماخوردگی، سرفه و مشکلات سینوسی تجویز می‌کنن. در این نوع طب، معتقدند فلفل سیاه، حاوی خواص خلط‌ آوری هست که می‌تونه خلط رو رقیق کنه و اون رو در مجاری تنفسی روان‌تر کنه. بنابراین به بیمار کمک می‌کنه تا از طریق عطسه و سرفه، خلط رو دفع کنه.

فلفل سیاه ضد عفونت و تحریک پوستی

فلفل سیاه خاصیت آنتی باکتریال داره که با عفونت و تحریک پوستی ناشی از گزیدگی حشرات، مقابله می‌کنه. فلفل سیاه همچنین می‌تونه التهابات پوست رو در برابر تحریک‌ها درمان و آروم کنه.
کاهش کلسترول

حتما با خودتون فکر می‌کنید این یکی دیگه خیلی اغراقه!

اما نه مطمئن باشید!

فلفل سیاه، حاوی موادیه که به باز کردن پلاکت‌های درون رگ‌ها کمک می‌کنه و حتی خیلی بیشتر از فیبر، در از بین بردن کلسترول اضافی بدن مؤثره.

استفاده از فلفل سیاه در رژیم غذایی، می‌تونه از مشکلات قلبی مثل سکته، حمله قلبی و سایر مشکلات مربوط به تصلب شرایین جلوگیری کنه.
ترمیم آسیب‌های سلولی با فلفل سیاه

فلفل سیاه، حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان قویه که نه تنها از بدن در برابر آسیب سلولی محافظت می‌کنه، بلکه می‌تونه ما رو در برابر رادیکال‌‌های آزاد هم محافظت کنه. رادیکال‌های آزاد بوسیله سوخت‌وساز سلولی، تولید می‌شن و به سلول‌های سالم حمله می کنن. DNA این رادیکال‌ها موجب می‌شه تا بدن سلول‌های سرطانی تولید کنه.

فلفل سیاه، مثل میوه‌ها و سبزیجاتی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند، یه ماده طبیعی داره که از بدن در برابر آسیب سلولی محافظت می‌کنه و حتی می تونه موجب بازگشت سلامتی بشه.

جلوگیری از اختلال شناختی، بازیابی مغز و سلامتی اعصاب

پایپرین که پیشتر در موردش صحبت کردیم فقط برای درمان ویتیلیگو موثر نیست. این ماده می‌تونه اختلال حافظه و عدم شناخت در افراد سالخورده رو هم کاهش بده. طبق آزمایشات کیلنیکی، به نظر می‌رسه که پایپرین، مسیرهای شیمیایی در مغز رو تحریک می‌کنه.

دانشمندان امیدوارند که این کشف افرادی مسنی رو که از اختلالات اعصاب شناختی (مثل دیمنتیا و بیماری آلزایمر) رنج می‌برند رو درمان کنه.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *