افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با ۱۰ بیماری عجیب و غریب آشنا شویم

  • «ناتالی کوپر» در عنفوان نوجوانی فهمید که قادر به خوردن هیچ غذایی از راه طبیعی نیست. دختر انگلیسی برای رفع مشکل سلامتی‌اش به پزشکان مختلفی مراجعه کرد اما دست آخر هیچ درمانی برای بیماری‌اش پیدا نشد. نکته عجیب اینکه دختر نوجوان تنها به خوردن نوع خاصی قرص نعناع واکنش نداشت و می‌توانست مانند دیگران آن را از راه دهان بخورد.

 

 

اما تا حدود زیادی با محدود کردن زندگی، افراد را از حیات و عادت‌های طبیعی دور می‌کند. در این گزارش به چند نمونه از این بیماری‌های ناشناخته اشاره می‌کنیم.

مردی که چاق نمی‌شود

آقای «پری» در میانسالی به دلیل شرایط خاص بدنی‌اش هرگز چاق نمی‌شود و برعکس همسن و سالانش ممنوعیتی برای خوردن ندارد. این مرد که ساکن «ایلفرد ایسکس» انگلیس است به دلیل ابتلا به بیماری «لیپودیستروفی»، نه تنها بدنش هرگز چربی جذب نمی‌کند که بلافاصله پس از خوردن غذاهای پرکالری، شروع به سوزاندن چربی هم می‌کند. او تا ۱۲ سالگی پسر چاق و بامزه‌ای بود اما ناگهان در اوایل نوجوانی روند رشدش تغییر کرد و هر روز لاغرتر شد. این شرایط نگران‌کننده کار «پری» را به بیمارستان رساند و پزشکان پس از انجام معاینات و آزمایش‌های فراوان، اعلام کردند بدن او ۶ برابر حد طبیعی انسولین تولید می‌کند و به همین خاطر «پری» هرگز چاق نمی‌شود. پزشکان معتقدند این اختلال بیولوژیکی آرزوی افراد چاق است.

مرد یخی

«ویم هوف» هلندی مقاومت عجیبی در برابر سرما دارد و به همین خاطر او را مرد یخی می‌نامند. این مرد که هرگز حس سرما نمی‌کند، براحتی در زیر یخ شنا کرده، صخره‌های یخی را با کمترین پوشش بالا می‌رود و با ماندن در درون یخ یکی از رکوردداران جهانی در این زمینه نیز لقب گرفته است. «هوف» برای اثبات توانایی‌هایش چندین بار بدون پوشش و تنها با لباس شنا، در هوایی که دمای آن برای افراد عادی غیرقابل تحمل بود ساعاتی را ایستاد و ورزش کرد. دانشمندان دلیل علمی این قابلیت را کشف نکرده‌اند.

پسری که نمی‌خوابد

«رت لامب»، در سه سالگی درست مانند همسن و سالانش شیطنت و شیرین زبانی می‌کرد. پدر و مادرش برای آرام کردن پسر کوچولوی‌شان ساعات زیادی را با او می‌گذراندند اما انگار خستگی در این کودک معنا نداشت. وقتی هم شب‌ها همه مهیای خواب می‌شدند «رت» در رختخوابش حتی پلک روی هم نمی‌گذاشت و تا صبح بیدار بود. والدینش که نگران بودند پسر کوچولو نیمه شب کاری دست خودش بدهد وقتی چند شب متوجه این بی‌خوابی شدند نوبتی بیدار می‌ماندند و از پسرک مراقبت می‌کردند. اما نمی‌شد این شرایط را ادامه داد. «دیوید» و «شنون»، پسرک را به مطب دکتری در فلوریدا بردند و مشخص شد این کودک به دلیل یک نقص مادرزادی در شکل جمجمه، با اختلال در سیستم خواب، تکلم و گردش خون روبه‌رو است؛ نارسایی که هنوز پزشکان درمانی برای آن پیدا نکرده‌اند.

حساسیت به آب

«اشلیگ موریس» در ۱۴ سالگی به دلیل حساسیت شدید، خارش و زخم‌های دردناک روانه بیمارستانی در شهر«ملبورن» استرالیا شد. دختر نوجوان تا پیش از بستری شدن برای رفع خارش بدنش بارها حمام می‌کرد اما نه تنها بهبودی حاصل نمی‌شد که زخم‌های بدنش افزایش هم می‌یافت. زخم‌ها شباهت زیادی به حساسیت‌های پوستی داشت اما بدن این بیمار به هیچ ماده غذایی یا آلودگی واکنش نشان نداد. نکته عجیب اینکه بیشتر زخم‌ها در قسمت‌های تعریق پذیر بدن دختر نوجوان بود. به این ترتیب آزمایش‌ها ادامه یافت و سرانجام پزشکان دریافتند دختر نوجوان به آب و رطوبت حساسیت دارد. این آلرژی ناشی از بیماری نادر پوستی است که تعداد مبتلایان آن در سراسر جهان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد و درمانی نیز برای آن پیدا نشده است.

زندگی بدون غذا

«ناتالی کوپر» در عنفوان نوجوانی فهمید که قادر به خوردن هیچ غذایی از راه طبیعی نیست. دختر انگلیسی برای رفع مشکل سلامتی‌اش به پزشکان مختلفی مراجعه کرد اما دست آخر هیچ درمانی برای بیماری‌اش پیدا نشد. نکته عجیب اینکه دختر نوجوان تنها به خوردن نوع خاصی قرص نعناع واکنش نداشت و می‌توانست مانند دیگران آن را از راه دهان بخورد. به این ترتیب با توجه به اینکه پزشکان هنوز علتی برای این بیماری پیدا نکرده‌اند، به این بیمار که پس از سال‌ها تشکیل خانواده داده و زندگی می‌کند، اجازه دادند همچنان قرص نعناع بخورد اما او چاره‌ای ندارد جز اینکه بقیه مواد غذایی مورد نیاز بدنش را با لوله مخصوص به معده‌اش برساند.

هر دو ثانیه یک سکسکه

«کریس ساندز» ۲۴ ساله که درشهر «لینکلن شایر» انگلیس و در زمینه موسیقی فعال بود به صورت حرفه‌ای به همخوانی خوانندگان گروه‌های موسیقی می‌پرداخت اما ازچندی قبل به علتی نامعلوم هر دو ثانیه یک بار سکسکه می‌کند و اجراهایش با مشکلات جدی روبه‌روشده است. او به توصیه پزشکان هر کاری انجام داد تا بتواند این مشکل را حل کند و دست آخر اعلام شد احتمال می‌رود این اتفاق ریشه در اسید معده‌اش داشته باشد و این پسر خوش صدا باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. اما حل این مشکل بسادگی امکانپذیر نبود چراکه با توجه به ریسک بالای عمل هیچ پزشکی حاضر به پذیرفتن مسئولیت آن نشده و او همچنان با این مشکل بزرگ دست به گریبان است.

خنده‌های غش آور

«کی آندروود» ۱۵ سال داشت که متوجه شد مانند چند ده هزار مبتلا به «گرفتگی ناگهانی عضلات»، او نیز از این بیماری رنج می‌برد. این دختر که اوایل علت غش کردن‌های گاه و بیگاهش را نمی‌دانست وقتی تحت معاینه قرار گرفت فهمید، به هر نوع واکنش احساسی ازجمله خشم، عصبانیت، ناراحتی، استرس و شادی بیش از حد، حساسیت دارد و در این شرایط دچار گرفتگی شدید عضلات بدن و غش می‌شود. این دختر که بعضی روزها تا ۴۰ بار دچار این حمله می‌شد گفت: «پذیرفتن این شرایط برای من و خانواده‌ام سخت نیست. اما وقتی در یک محیط ناآشنا قرار می‌گیریم بسختی می‌شود علت ناراحتی را به دیگران فهماند و این سخت است.» این درحالی است که هنوز درمانی برای این بیماری کشف نشده است.

فرار از تکنولوژی

«دبی برد» هرگز نمی‌تواند از ابزار پیشرفته و مدرن در کارهای روزانه‌اش استفاده کند. او حتی امکان نشستن پشت رایانه یا استفاده از تلفن همراه را ندارد. چون به بیماری حساسیت به تکنولوژی مبتلاست. این حساسیت سبب می‌شود که «دبی» به محض قرار گرفتن در معرض این ابزار با تورم شدید پلک، خارش و درد روبه‌رو شود که او را زمینگیر می‌کند. با توجه به این شرایط و اینکه در قرن ۲۱ و اوج زندگی شهرنشینی، تکنولوژی حرف اول را می‌زند این زن به همراه همسر و خانواده‌اش به منطقه‌ای دور از شهرهای بزرگ انگلیس رفته و در سکوت و آرامش، زندگی را به شیوه سنتی ادامه می‌دهند./

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *