افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا با وزنه تمرین کنیم

 

  • هرچقدر استخوان‌هایتان قوی‌تر باشد، به احتمال خیلی کمتری خواهند شکست. بر اساس اطلاعات منتشر شده از دانشگاه آریزونا، مزایای ساختن استخوان تمرین با وزنه، می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

بعضی از افراد کار با وزنه را انجام نمی دهند شاید علاقه دارند ولی از این کار واهمه دارند اصلا با دمبل کار نمیکنند و چون هراس دارند از این کار بسادگی از خیرش میگذرند ولی وقتی وزنه کار نمی کنند پس باید تناسب اندام نیز برایشان اهمیتی نداشته باشد چون مهمترین ورزش برای تناسب اندام کار با وزنه است

 

تمرین با وزنه، چیزی بیشتر از قوی شدن است – فوایدی مانند سفت کردن عضلات، سوزاندن کالری و کمک به ساخته شدن استخوان، تمرین با وزنه را بخش جدایی نا پذیری از برنامه ی تناسب اندام شما می‌کند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده‌ی موسسه‌ی Mayo Clinic، تنها دو تا سه جلسه تمرین در هفته با وزنه و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، می‌تواند به شما کمک کند تا فواید تمرین با وزنه را کسب کنید. همیشه بخاطر داشته باشید پیش از اینکه فعالیتی را شروع کنید آنرا با پزشکتان در میان بگذارید، اگر چه در شرایط سلامتی خوبی هم باشید.

کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان

تمرین با وزنه، به عضلات شما می‌افزاید، و این اتفاق بر استخوان‌های شما استرس وارد می‌سازد — البته استرسی از نوع خوب که بدنتان را برای ساخت استخوان اضافه تشویق می‌کند.

هرچقدر استخوان‌هایتان قوی‌تر باشد، به احتمال خیلی کمتری خواهند شکست. بر اساس اطلاعات منتشر شده از دانشگاه آریزونا، مزایای ساختن استخوان تمرین با وزنه، می‌تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

قوی تر شوید

حتما نیازی نیست که یک بدنساز المپیکی باشید تا از مزایای قوی‌تر شدن آن بهره ببرید. افزایش قدرت می‌تواند برای تمام سنین سود آور باشد.

همین که سنتان بالاتر می رود، عضلات قوی‌تر به شما اجازه خواهند داد تا فعالیت‌های روزانه تان، همچون بلند کردن کیسه‌های خرید سنگین یا جابجایی سبد لباس‌های چرک را راحت تر انجام دهید یا اگر کودک خردسالی دارید، بدون زحمت بغل و جابجایش کنید!

چربی سوزی

عضلاتی که بواسطه‌ی تمرین با وزنه می‌سازید، به افزایش میزان سوخت و ساز کلی بدنتان می‌افزایند. این، بدین معنی است که حتی هنگامی که استراحت می‌کنید نیز، کالری بیشتری خواهید سوزاند، بخاطر عضلات اضافیتان!

بر اساس نقل قولی از وب‌سایت oprah، کسانی که هم تمرینات هوازی انجام می‌دهند و هم سه روز در هفته به باشگاه بدنسازی می‌روند، بصورت میانگین ۳ کیلو چربی بیشتری نسبت به آنهایی که با وزنه تمرین نمی‌کنند خواهند سوزاند. اگر کاهش ۳ کیلو بنظرتان خوب می‌آید، وقتش رسیده که به سراغ وزنه‌ها بروید.

سوزاندن کالری بیشتر پس از تمرین

حتی نیازی نیست صبر کنید تا عضلاتتان پدیدار شوند تا از مزایای تمرین با وزنه بهره‌مند شوید. بر اساس دیدگاه‌های شورای ورزش آمریکا، تا ۳۰ دقیقه پس از اتمام کامل جلسه‌ی تمرینات هوازی، سوخت و ساز بدنتان چند برابر می‌شود. اما تمرین با وزنه سوخت و ساز بدنتان را به مدت دو ساعت افزایش میدهد! دیگر چه می‌خواهید؟

حالتان را بهتر می کند

با توجه به نظام سلامت سنت وینسنت، پمپاژ آهن با مزایای بهبود خلق و خو در ارتباط است. بر اساس نوشته ای در وب‌سایت Mayo Clinic، تمرین با وزنه می‌تواند باعث شود بیشتر اعتماد بنفس داشته باشید و همچنین به کاهش علائم افسردگی نیز مرتبط است. پس از اینکه تمرین با وزنه‌هایتان تمام شد، به پشت دراز بکشید و به این فکر کنید که برای سلامتی تان یک قدم مثبت برداشته اید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *