افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با نگه داشتن ادرار دچار این مشکل می شوید

با نگه داشتن ادرار دچار این مشکل می شوید

  • هنگامی که مثانه پر می‌شود، دریچه انتهایی مثانه که همیشه بسته است و فقط موقع دفع ادرار باز می‌شود، پیام‌هایی را به مغز ارسال کرده و خبر پر شدن مثانه را اعلام می‌کند. زمانی که این پیام نادیده گرفته شود، بعد از مدتی عملکرد این دریچه دچار اختلال شده و زمان‌هایی که نباید باز شود، باز شده و دفع بی‌اختیاری ادرار صورت می‌گیرد.

 

وقتی شما واقعا سرتان مشغول کار و زندگی است معمولا تا زمانی که به شما فشار نیاید به دستشویی نمی‌روید اما نمی‌دانید این موضوع چقدر می‌تواند برایتان دردسرآفرین باشد.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ادرارتان را برای مدت‌های طولانی نگه می‌دارید به زودی ماهیچه‌های لگنتان ضعیف شده و به تدریج در عملکرد آن دچار اختلال می‌شوید.

علاوه بر آن اگر به نگه داشتن طولانی مدت ادرارتان ادامه دهید رفته رفته در ناحیه لگن دچار درد وحشتناکی شده و سیگنال درد استخوان به ناحیه تحتانی شکمتان نیز منتقل می‌شود، اما این پایان آسیب‌های این اقدام ناصحیح نیست.

بی‌اختیاری ادرار در تمامی سنین اتفاق خجالت آور و وحشتناکی است. اگر از بی‌اختیاری ادرار وحشت دارید هرزمانی که احساس کردید نیاز به تخلیه مثانه دارید درنگ نکنید و سریعا از جای خود برخیزید.

هنگامی که مثانه پر می‌شود، دریچه انتهایی مثانه که همیشه بسته است و فقط موقع دفع ادرار باز می‌شود، پیام‌هایی را به مغز ارسال کرده و خبر پر شدن مثانه را اعلام می‌کند. زمانی که این پیام نادیده گرفته شود، بعد از مدتی عملکرد این دریچه دچار اختلال شده و زمان‌هایی که نباید باز شود، باز شده و دفع بی‌اختیاری ادرار صورت می‌گیرد.

عفونت ناشی از نگه داشتن طولانی مدت ادرار به التهاب مجاری ادراری و جداره مثانه و سپس التهاب کلیه‌ها منجر می‌شود. مطالعات نشان داده است این عارضه بیشتر گریبان گیر خانم‌ها شده، چرا که بیشتر ادرار خود را نگه می‌دارند(به دلیل شکل اندام تناسلی). این دسته از افراد در حین دفع ادرار در ناحیه لگن و زیر شکم خود احساس درد می‌کنند.

سنگ کلیه، ورم مثانه، کیست کلیه و عفونت معده از دیگر خطرات ناشی از نگه داشتن طولانی مدت ادرار است.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *