افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با موز بینایی کودکان را تقویت کنید

با موز بینایی کودکان را تقویت کنید

  • محققان برای این منظور ژن‌های نوعی موز کوچک را که در گینه نو رشد می‌کند و به‌طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است به موز کاوندیش پیوند زدند و در طول چند سال گونه جدیدی موسوم به موز طلایی را پرورش دادند که رنگ آن نزدیک به نارنجی بوده و سرشار از ویتامین A است.

 

موزهایی که در سرزمین‌های شرقی آفریقا رشد می‌کنند، بخش عمده رژیم غذایی مردم اوگاندا را تشکیل می‌دهند. این موزها زمانی که سبز هستند چیده می‌شوند و سپس خرد شده و با بخار فرآوری می‌شوند. با وجود این که موزها منبع خوبی از نشاسته محسوب می‌شوند، میزان سایر مواد مغذی از جمله انواع ویتامین A هستند.

به همین علت محققان تلاش کردند تا نوعی موز پرورش دهند که غنی از ویتامین A باشد. محققان برای این منظور ژن‌های نوعی موز کوچک را که در گینه نو رشد می‌کند و به‌طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است به موز کاوندیش پیوند زدند و در طول چند سال گونه جدیدی موسوم به موز طلایی را پرورش دادند که رنگ آن نزدیک به نارنجی بوده و سرشار از ویتامین A است. تاکنون این موز تنها در ایالت کویینزلند استرالیا پرورش داده شده؛ اما اخیرا ژن‌های این گیاه به اوگاندا ارسال شده تا به انواع گونه‌های محلی پیوند شود. محققان امیدوارند تا سال ۲۰۲۱ میلادی کشاورزان اوگاندایی بتوانند گونه‌های جدید موز حاوی ویتامین A را پرورش دهند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *