افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با مصرف چربی سالم وزن کم کنید

با مصرف چربی سالم وزن کم کنید

jeans-cropped

دانستنی های تغذیه با توجه به نتیجه تحقیقاتی که به تازگی محققان انجام داده اند بیان شده که می توانیم با مصرف چربی سالم وزن کم کنید جزئیات این تحقیقات را بخوانید در ادامه مطلب .

مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد یک وعده غذایی حاوی مغزیجاتی نظیر گردو که غنی از چربی های غیراشباع هستند، تاثیر شگرفی بر میزان لیپید در زنان، به خصوص زنان مقاوم به انسولین دارد.

 به گفته محققان، با وجود سبک زندگی فعلی، کاهش وزن و کاهش مصرف چربی های اشباع شده با کاهش سطح کلسترول بد خون مرتبط است.

دکتر چریل راک، محقق ارشد این مطالعه، در این باره می گوید: «در بسیاری از رژیم های غذایی مصرف چربی های سالم از جمله روغن زیتون و کانولا مجاز است. اما آنچه که ما دریافتیم این است که رژیم غذایی غنی از روغن های سالم موجب کاهش لیپیدها می شود اما همزمان موجب کاهش هر دو کلسترول بد و خوب هم می شوند.»

در این مطالعه، زنان چاق و دارای اضافه وزن در برنامه کاهش وزن یکساله ثبت نام کردند. آنها به طور تصادفی در یکی از سه رژیم غذایی زیر گنجانده شدند: رژیم حاوی چربی کم و کربوهیدرات بالا؛ کربوهیدرات کم و چربی بالا؛ یا رژیم غنی از گردو، چربی بالا و کربوهیدرات کم.

یافته ها نشان داد که در هر سه نوع رژیم غذایی، کاهش وزن مشابه و به یک اندازه بود. زنان مقاوم به انسولین در رژیم غذایی حاوی چربی کم، وزن بیشتری از دست دادند، اما این شیوه برای میزان لیپیدها مفید نیست.

رژیم غذایی حاوی گردو با کاهش LDL، یا کلسترول بد، و افزایش HDL (کلسترول خوب)، بیشترین تاثیر را بر روی سطح کلسترول داشت.

پزشکین : با مصرف چربی سالم وزن کم کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *