افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با مصرف سیگار استرس و اضطراب را افزایش می دهید

با مصرف سیگار استرس و اضطراب را افزایش می دهید

  • بهترین روش این است، که افراد سیگاری شیوه آرام شدن خود را تغییر دهند و مهارت‌های مقابله با شرایط استرس زا را بشناسند و هر فرد می‌تواند به دنبال چیزی باشد که متناسب با شخصیت و روحیات او باشد.

 

مریم بنائی روانشناس بیمارستان شهید آیت اله دستغیب، در خصوص این تصور غلط که کشیدن سیگار باعث آرامش در فرد سیگاری می‌شود، گفت: تصور می‌شد نیکوتین سیگار باعث آرامش و آسودگی می‌شود و افراد پراسترس تر، برای آرام کردن خود، تمایل به سیگار کشیدن دارند، اما امروزه همه می‌دانند که این تصور به طور کامل اشتباه است.
این روانشناس افزود: بهترین روش این است، که افراد سیگاری شیوه آرام شدن خود را تغییر دهند و مهارت‌های مقابله با شرایط استرس زا را بشناسند و هر فرد می‌تواند به دنبال چیزی باشد که متناسب با شخصیت و روحیات او باشد.
بنائی، ادامه داد: افرادی که سیگار را ترک کرده اند، کمتر از سیگاری‌ها مضطرب هستند، بنابراین اگر سیگار را ترک کنیم، خیلی سریع متوجه فواید آن می‌شویم، این فواید زمانی بیشتر خواهد شد، که یاد بگیریم اضطراب خود را بشناسیم و قبل از ترک سیگار، راه حل‌های دیگری برای آن بیابیم.
او توصیه کرد: برای کمک بیشتر به خود، می‌توانیم به مشاورانی که در این زمینه فعالیت دارند، مراجعه کنیم، زیرا پس از حدود چهار هفته پس از ترک سیگار، متوجه می‌شوید که اضطراب ما نسبت به قبل، کاهش چشمگیری داشته است.
روانشناس بیمارستان شهید آیت اله دستغیب گفت: مشاهده شده در افرادی که میزان مصرف سیگار در آن‌ها بالا است، نیکوتین، احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد و در موارد ترک سیگار، افسردگی کاهش می‌یابد.
وی افزود: همچنین احتمال خودکشی در بین سیگاری‌ها بالاتر از دیگران است و احتمال تمایل به خودکشی در بین سیگاری هایی که کمتر از ۲۵ نخ سیگار در روز می‌کشند، دو برابر دیگران و بین افرادی که بیشتر از ۲۵ نخ می‌کشند، چهار برابر بقیه افراد است و نیز در موارد ترک سیگار، افسردگی بین سه هفته تا سه ماه کاهش می‌یابد و کاهش قابل توجهی در میزان آن مشاهده می‌شود.
روانشناس بیمارستان شهید آیت اله دستغیب، بیان کرد: مطابق با تحقیقاتی که از سوی سازمان جهانی بهداشت صورت گرفته است، در هر هشت ثانیه یک نفر به دلیل استفاده از سیگار جان خود را از دست می‌دهد.

 

منبع : فارس

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *