افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با مصرف این ۵ خوراکی احساس گرسنگی نمی کنید

با مصرف این 5 خوراکی احساس گرسنگی نمی کنید

  • آیا فکر می‌کنید که زمانی که در رژیم هستید نباید از آجیل استفاده کنید؟ اما واقعیت این نیست! در مطالعات متعدد نشان داده شده که آجیل به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر چه آن‌ها کالری متراکمی دارند و سرشار از چربی (بیشتر چربی سالم) هستند.

 

آیا برنامه کاهش وزن شما دیگر موثر نیست  چرا که تمام وقت احساس گرسنگی می‌کنید؟ برای کاهش وزن موفقیت آمیز و ادامه دادن آن شما باید بدون احساس گرسنگی کالری را حذف کنید. در اینجا ۵ غذای ثابت شده با سیرکنندگی بالا که شما را سیر نگه خواهند داشت حتی زمانی که وعده‌های غذایی خود را کم کرده باشید اشاره می‌شود

۱. سوپ با تکه‌های گوشت (سوپ‌های آبگوشتی )

برای کاهش کل کالری (اما نه رضایت و سیری!) در وعده غذایی بعدی خود، استفاده از سوپی با تکه‌های گوشت را آغاز کنید. دکتر باربارا رول، استاد علوم تغذیه در دانشگاه ایالتی پن در حال مطالعه نقش “حجم آب بالای” مواد غذایی در سیری و کاهش وزن است.

یکی از یافته های کلیدی او: سوپ‌های آبگوشتی می‌توانند به احساس سیری کمک کنند. تحقیق وی نشان داد که زمانی که مردم اولین بار از سوپ قبل از ناهار خوردند، مقدار کل کالری مصرفی خود را در ناهار (سوپ + غذا) به ۲۰٪ کاهش دادند.

مطمئن باشید که سوپ آغازی خود را عاقلانه انتخاب می‌کنید: سوپ‌های آبگوشتی مانند میسو و یا نودل مرغ موثرترین هستند در حالی که سوپ‌های سنگین، خامه‌ای مانند آبگوشت صدف نیوانگلند در این هدف شکست می‌خورد.

۲. تخم مرغ

اگر می‌خواهید کالری کمتری بخورید و در تمام طول روز کم‌تر احساس گرسنگی بکنید، روز خود را با خوردن تخم مرغ شروع کنید. پروتئین با کیفیت بالا در تخم مرغ کمک می‌کند تا شما احساس سیری بکنید و پرانرژی بمانید، که به حفظ وزن سالم کمک می‌کند. در یک مطالعه که در مجله کالج آمریکایی تغذیه منتشر شده است،

محققان دریافتند که خوردن تخم مرغ برای صبحانه به بزرگسالان دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا نسبت به بزرگسالانی که یک صبحانه با نان شیرینی حلقوی خوردند بیشتر احساس سیری بکنند و متوسط ​​۳۳۰ کالری کمتر در طول روز مصرف کنند.

۳.جو

آیا تخم مرغ برای صبحانه نمی‌خواهید؟ مشکلی نیست! به گفته محققان، یکی دیگر از صبحانه‌های محبوب یعنی جو هم می‌تواند به سیری شما کمک کند.

در یک مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی شش سال داده‌های تغذیه‌ای را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که افرادی که صبحانه می‌خورند، شاخص توده بدن (BMI) پایین تری نسبت به افرادی که صبحانه نمی‌خورند دارند، و کسانی که غلات پخته شده می‌خورند، مانند جو، از هر گروه صبحانه‌ای دیگر BMI کم‌تری دارند.

همچنین، بلغور جو دوسر به عنوان سیرکننده ترین مواد غذایی صبحانه در لیست سیری توسط محققان استرالیایی قرار گرفته است. جو مصرفی خود را با عدم استفاده از انواع غنی شده با شکر اضافه، سالم نگه دارید. به جای مواد دیگر  جو ساده را انتخاب کنید و عطر و طعم آن را با میوه‌های تازه و یا آجیل افزایش دهید.

۴. سیب

یک سیب کوچک فقط با ۷۵ کالری، بسته سیری قدرتمندی با ۳.۵ گرم فیبر محلول سیرکننده دارد. و پژوهش گزارش شده در ژورنال Appetite  نشان داد که زنانی که هر روز سه سیب کوچک به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنند کمی بیشتر از دو پوند در ۱۰ هفته وزن کم می‌کنند یعنی بیش از افراد دارای رژیمی که این میوه را در رژیم غذایی خود وارد نمی‌کنند.

و مزیت کاهش وزن بالقوه دیگری برای سیب نیز وجود دارد: سیب‌ها حاوی اسید ursolic هستند، یک ترکیب طبیعی که اعتقاد بر این است به چربی سوزی کمک می‌کند و ممکن است توده عضلانی بدون چربی را افزایش دهد. محققان دانشگاه آیووا دریافتند که حیواناتی که به آن‌ها مکمل‌های اسید اورسولیک داده شده بود توده عضلانی آن‌ها را افزایش داد و کالری بیشتری را سوزاندند.

۵. آجیل

آیا فکر می‌کنید که زمانی که در رژیم هستید نباید از آجیل استفاده کنید؟ اما واقعیت این نیست! در مطالعات متعدد نشان داده شده که آجیل به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر چه آن‌ها کالری متراکمی دارند و سرشار از چربی (بیشتر چربی سالم) هستند، پروتئین و فیبر محتوای آن‌ها می تواند شما را سیر نگه دارد و از پرخوری بعد از آن در روز جلوگیری کند.

بهترین راه برای خوردن آجیل؟ آن‌ها را با یک لیوان آب امتحان کنید. حجمی که آب به معده اضافه می‌کند همراه با آجیل دیر هضم یک سیرکننده سریع را ایجاد می‌کنند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *