افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با مصرف این میان وعده ها دچار اضافه وزن می شوید

vazn-500x245

  • استفاده از میوه‌ها به‌عنوان میان‌وعده‌ واقعا انتخاب غذایی فوق‌العاده و سالمی به نظر می‌رسد، اما همین میو‌ه‌ها می‌توانند به گرسنگی بیشتر منجر شوند. در واقع، با این‌که میوه‌ها خیلی برای سلامتی انسان‌ها مفیدند، حاوی مقدار زیادی از قندهای ساده هستند

 

برخی افراد برای پیشگیری از اضافه وزن و چربی سوزی خود میان وعده میل می کنند انتخاب این میان وعده ها بسیار مهم و حائز اهمیت است مراقب باشید میان وعده ای میل نکنید که باعث گرسنگی بیشتر شما و افزایش وزنتان شود برخی از این میان وعده ها که باعث آسیب به سلامتی تان می شوند را در ادامه مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از میوه‌ها به‌عنوان میان‌وعده‌ واقعا انتخاب غذایی فوق‌العاده و سالمی به نظر می‌رسد، اما همین میو‌ه‌ها می‌توانند به گرسنگی بیشتر منجر شوند. در واقع، با این‌که میوه‌ها خیلی برای سلامتی انسان‌ها مفیدند، حاوی مقدار زیادی از قندهای ساده هستند که می‌توانند سطح قند خون را بالا ببرند و احساس سُستی و سبکی در ناحیه سر ایجاد کنند. حتی خلق‌وخوی فرد ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و او را به خوردن مواد قندی بیشتر تحریک کند. شکی نیست که فیبر درون میوه‌ها به بدن کمک می‌کنند تا قند درون آن، خیلی آرام‌تر از قند محصولاتی مثل نوشابه گازدار، به بدن جذب شوند. با این‌حال، میوه‌ها به‌تنهایی برای حفظ سیری پایدار کافی نیستند و نمی‌توانند این نقطه ضعف را خودشان جبران کنند. بنابراین اگر می‌خواهید مشکل را تا حدود زیادی برطرف سازید، سیب یا موز را با مقداری پروتئین و چربی‌های سالم مثل کره بادام‌زمینی و پنیر ترکیب کنید. با این‌که آب سبزی‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است، اما این انتخاب غذایی به‌عنوان میان‌وعده نیز مثل میوه‌ها نمی‌تواند سیری طولانی‌مدت و پایداری ایجاد کند. در واقع، کالری آب سبزی‌ها خیلی پایین‌تر از حدی است که بتواند این سیری به وجود بیاورد. به‌علاوه این‌که مایعات خیلی سریع‌تر هضم می‌شوند و سریع‌تر از دستگاه گوارش می‌گذرند. بنابراین اگر می‌خواهید آب سبزی، قابلیت سیرکنندگی بیشتری داشته باشد، مقداری کره بادام‌زمینی، ماست یا پودر پروتئین به اسموتی سبزیجات اضافه کنید.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *