افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با علائم هشدار دهنده بیماری های پنهان آشنا شوید

با علائم هشدار دهنده بیماری های پنهان آشنا شوید

download (1)

در این مطلب می خواهیم به بروز برخی علائم در بدن اشاره بکنیم که گاهی خیلی ها از آن به راحتی می گذرند همراه ما باشید با علائم هشدار دهنده بیماری های پنهان آشنا شوید .

بدن شامل سیستم های به هم پیچیده، شبکه ها و ساختارهای به هم پیوسته است و زمانی که مشکلی در قسمتی از بدن رخ دهد، به صوت علایمی در ظاهر نشان می دهد. هرچند گاهی برخی مشکلات و بیماری های مخفی باقی می مانند. در این جا به چند علامت عجیب و غریب که ممکن است نشان دهنده ی آن باشد که شما از یک بیماری پنهان رنج می برید، اشاره می کنیم.

شکاف و خراشیدگی های ناخن
اگر ناخن شما دارای شکاف های کوچک و سفید و چاله و خراشیدگی هایی است، احتمالا شما به بیماری پوستی پسوزیاریس مبتلا هستید. این در حالی است که شاید شما فکر کنید، خارش و قرمزی پوست تنها علامت این بیماری است. بین ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد با این نشانه دچار این بیماری هستند.

بیماری پسوزیاریس بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. این بیماری هنگامی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن سیگنال های اشتباهی می فرستد. این سیگنال ها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رشد سلول های پوستی می شود. پسوریازیس مسری نیست.

درد آشیل و یا پاشنه ی پا
حتی اگر پوستتان روشن و بدون خارش است، درد آشیل و یا پاشنه ی پا می تواند نشان از بیماری آرتریت پسوریاتیک باشد. این بیماری نوعی درد در ناحیه ی تاندون ها به دلیل بیماری پوستی می باشد. به گفته ی پزشکان، ورم سوسیسی شکل در انگشتان دست و پا نیز یکی از علایم این نوع آرتریت می باشد.

سکسه ی طولانی
اگر سکسکه ۴۸ ساعت و یا بیشتر به طول بیانجامد، می توان آن را علامتی از سرطان شش و یا سرطان مری دانست. همچنین گاهی این نشانه برای سکته ی مغزی و سایر سرطان ها و بیماری های سیستم عصبی نیز دیده می شود.

کم کاری تیروئید اصلی ترین دلیل احساس سرما و لرز غیر عادی ست

احساس سرمای دائمی
اگر حتی در فصل گرما احساس سرما می کنید، ممکن است مبتلا به بیماری غده ی تیروئید باشید. کم کاری تیروئید اصلی ترین دلیل احساس سرما و لرز غیر عادی ست. بهتر است در این زمان انرژی کمتری بسوزانید تا گرمای بیشتری را از دست ندهید.

توده های زیر پوست
برجستگی های زیر پوستی یا نُدول (گره) ممکن است از اولین نشانه های آرتریت روماتوئید باشند. این گره ها از جنس بافت هستند و گاهی تا اندازه ی یک گردو رشد کرده و اغلب نزدیک مفاصل هستند، به ویژه در دست و در نزدیکی آرنج.

تکرر ادرار
ادرار کردن مکرر یکی از علائم جدی دیابت نوع دو می باشد. زمانی که کلیه تمام تلاش خود را برای کنترل قند خون می کند، میزانی از قندهای اضافی از طریق بدن دفع می شود. ادرار بیش از حد باعث از دست رفتن حجم زیادی از آب مورد نیاز بدن و در نتیجه احساس عطش در فرد می شود.

داشتن شوق برای دزدی کردن
شوق و شور بیش از حد برای دزدیدن حتی یک بسته آدامس از فروشگاه، به سرقت بردن مواد آرایشی بهداشتی و یا دارو و مواد مخدر می تواند یکی از علائم اولیه زوال عقل باشد. این نوع زوال عقل فاجعه بار باعث بی توجهی فرد به آداب و رسوم و قوانین اجتماعی می شود.

پزشکین : با علائم هشدار دهنده بیماری های پنهان آشنا شوید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *