افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با سالاد وزن خود را کنترل کنید

he332

اگر می خواهید وزنی متعادل داشته باشید همیشه رژیم غذایی خود را کنترل کنید و به بهترین نحو رژیم بگیرید امروز در سایت پزشکین می خواهیم از مزایای سالاد برای شما بگوییم اگر می خواهید وزن خود را کنترل کنید حتما سالاد بخورید.

 

شايد براي شما هم پيش آمده باشد وقتي خيلي گرسنه هستيد و وارد يک رستوران مي شويد، اولين چيزي که سفارش مي دهيد يک ظرف بزرگ سالاد است. اما وقتي که نوبت به غذاي اصلي مي شود، فقط مقدار خيلي کمي از آن را مي توانيد بخوريد. اگر چنين چيزي براي شما هم پيش آمده باشد، معلوم مي شود که شما هم توانسته ايد تکنيک خوبي براي کنترل وزنتان به دست آوريد. تحقيقات نشان مي دهد که اگر غذايتان را با ظرف بزرگي از سالاد شروع کنيد، کالري مصرفي هنگام خوردن غذاي اصلي کاهش مي يابد. اما نگاه شما به غذا، همچنين اندازه ي سالاد و آرايش آن، تفاوت ايجاد مي کند.

براي اثبات اينکه سالاد مي تواند از مصرف کالري جلوگيري کند، محققين تحقيقي انجام دادند. در اين تحقيق آنها براي ناهار قبل از سرو غذاي اصلي به خانم ها، سالادهايي حجيم اما کم کالري دادند. نتايج کار نشان داد که خانم ها ۱۰۰ کالري کمتر از مقدار هميشگي مصرف کردند. اين سالادها از کاهو، هويج، گوجه فرنگي، کرفس و خيار به همراه سُس کم چرب درست شده بود.

براي اينکه بتوانيد با سالاد خوردن وزنتان را کنترل کنيد، حتماً بايد سالادهايتان را کم کالري درست کنيد. در اين تحقيق مشاهده شد، وقتي سالادهايي با کالري نسبتاً بالا به خانم ها داده شد، کالري مصرفي کلي مثل هميشه بود و کاهش نداشت. حتي سالادهاي بسيار پرکالري که حاوي پنير و سُس هاي چرب بودند، کالري مصرفي کلي را افزايش داد.

 

اما قبل از اينکه مشغول درست کردن سالادهاي حجيم و کم کالري شويد، بهتر است ذائقه ي خود را امتحان کنيد. در مطالعه اي که براي تحقيق سرطان در موسسه ي آمريکايي انجام گرفت، افراد بسيار ابراز کردند که مقدار غذايي که مي خورند، به ميزان گرسنگي آنها بستگي ندارد، بلکه بسته به ميزان غذايي است که در بشقابشان گذاشته شده است. چون اکثر افراد عادت دارند هر مقدار که در بشقابشان گذاشته مي شود را بخورند، حتي اگر واقعاً به آن اندازه گرسنه شان نباشد.

اگر شما هم چنين فردي هستيد سعي کنيد به نسبت مقدار سالادي که مي خوريد، براي خود غذا بکشيد. براي کاهش ميزان کالري مصرفي کلي، بايد سعي کنيد مقدار کمتري غذا صرف کنيد، يعني بايد گرسنگيتان با لقمه هاي کوچک برطرف بشود. پس از صرف سالاد کمي صبر کنيد و بعد غذاي خود را شروع کنيد. در تحقيقي که در بالا بريتان گفته شد، غذاي اصلي ۲۰ دقيقه پس از صرف سالاد به خانم ها داده شد. اين زمان به خام ها اين فرصت را داد تا ببينند چه مقدار تا بحال خورده اند. اگر شما از آن دسته افراد هستيد که تند غذا مي خورند، ميزان غذايي که بعد از سالاد مي خوريد، بايد همان مقدار معمول باشد.

خوردن سالادهاي حجيم و کم کالري قبل از غذاي اصلي راه خوبي براي کاهش کالري هاي مصرفي است، اما استفاده از مواد غذايي کم کالري در غذاي اصلي نيز به اين منظور کمک مي کند. استفاده از سبزيجات که هم سالم هستند و هم کم کالري انتخاب خوبي به شمار مي رود. اما دقت کنيد که حتماً مقدار کافي پروتئين چه با مرغ، گوشت يا ماهي باشد نيز در برنامه ي غذاييتان بگنجانيد، چون چند دقيقه اي بعد از صرف غذا باز گرسنه تان خواهد شد.

براي کاهش کالري مصرفيتان راه هاي زيادي جلو روي شماست. حال مي بينيد که لاغر شدن آنقدرها هم که تصور مي کرديد مشکل نيست. قبل از غذا مقدار زيادي سالاد کم کالري بخوريد و براي درست کردن غذاهايتان نيز از مواد غذايي کم کالري مثل سبزيجات، ميوه و حبوبات استفاده کنيد. اين سبک جديد غذا خوردن است که بسيار هم موثر نشان داده است .

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *