افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با خوردن ویتامین سیاهی دور چشم را درمان کنیم

4

 

چشم ها یکی از مهمترین قسمت های زیبایی صورت ما هستند و بعضی از ما به دلایل مختلفی دور چشممان سیاه و تیره می شود اما می شود با روش های مختلف این تیرگی دور چشم را درمان کرد

درمان سیاهی دور چشم

با چه شیوه ای می توانیم مانع سیاه شدن دور چشم شویم بهترین راههای مقابله با سیاهی دور چشم چه روش هایی هستندچه منابع خوراکی به ما در این زمینه کمک می کنند چه ویتامین ها و املاح معدنی در این زمینه مفید هستند؟

از آنجا که خشکی پوست صورت بیشتر به علت کمبود ویتامین‌های A,E ایجاد می‌شود پوست نواحی حساسی مانند اوربیتی چشم (پوست زیر چشم) که بسیار ظریف است و چربی کمی هم زیر این قسمت تجمع دارد باعث می‌شود کمبود مقدار کم ویتامین‌های A,E هم باعث چروک خوردن و سیاه شدن پوست زیر چشم شوند.

معمولا سیاهی زیر چشم با تجمع رنگدانه‌های ملاتونین در این ناحیه مرتبط است و کمبود ویتامین‌های A,E باعث تولید کلاژن نامرغوب در پوست می‌شود و کیفیت واقعی خود را ندارد به همین دلیل توزیع رنگدانه‌های ملاتونین در پوست همه تحت تاثیر قرار گرفته و یکنواخت پیش نمی‌رود.

سفیدی داخل چشم هم باعث سیاه‌تر جلوه کردن پوست چشم می‌شود اما می‌توان کمبود این ویتامین‌ها را هم از طریق مصرف مناسب منابع خوراکی و یا استعمال موضعی کرم‌های حاوی ویتامین‌های A,E رفع کرد از جمله منابع خوراکی ویتامین A می‌توان به جگر و انواع خوراکی‌های غنی شده با ویتامین A اشاره کرد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *