افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با خوردن لیمو شیرین بدن خود را ضدعفونی کنید

1

  • این کارشناس تغذیه با اشاره به این‌که مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار مؤثر است، گفت: مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف کرده و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و باعث شادابی پوست می‌شود.

 

ناهید برخورداری با اشاره به این‌که لیمو شیرین حاوی اسید سیتریک و ویتامین ث زیادی است، اظهار کرد: چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملا ویتامین ث مورد نیاز روزانه بدنش تأمین شده است.
وی ادامه داد: در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین ث به بدن می‌رسد. در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی گرم ویتامین ث است.
این کارشناس تغذیه، اضافه کرد: مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ث فراوان است در کاهش بروز حساسیت مؤثر است.
وی با بیان این‌که لیموشیرین حاوی مقدار زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم است، متذکر شد: پتاسیم آن ناراحتی معده، اسهال خونی و اسهال و حالت تهوع و استفراغ را برطرف می‌کند.
برخورداری با اشاره به این‌که لیموشیرین دارای خاصیت ضدعفونی کننده بدن است، گفت: خنثی کردن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده از دیگر خواص لیموشیرین است.
وی افزود: حجم زیادی از لیموشیرین را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرارآور و همچنین ملین دارد.
او تصریح کرد: آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود، چرا که این میوه خاصیت سم‌زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌ است.
این کارشناس تغذیه با اشاره به این‌که مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار مؤثر است، گفت: مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف کرده و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و باعث شادابی پوست می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *