افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این ۸ گیاه به آرامش برسید و خوابی راحت داشته باشید

204242688020582236451011340486012155171

  • این گیاه یک التیام‌دهنده طبیعی است و با التهاب و سوختگی‌های پوست مقابله می‌کند. آلوئه‌ورا باعث دفع سموم بدن نیز می‌شود. اما این تنها بخشی از خاصیت‌های این گیاه است.


در ادامه ۸ گیاه معرفی می‌شود که می‌توانند احساس شما را قبل از خوابیدن بهبود بخشند و کیفیت خواب شما را بالا ببرند.
۱. یاسمن
دانشگاه ویلینگ جسوئیت مطالعه‌ای در رابطه با تاثیر گل یاس به عنوان کمکی برای خواب طبیعی انجام داده است. این اثرات مثبت عبارتند از بهبود کیفیت خواب، کاهش اضطراب و بهبود خلق و خو پس از بیدار شدن. گل یاس همچنین زیبایی خاصی به اتاق خواب می‌دهد. گل‌های‌کوچک این گیاه، به فضای اتاق طراوت می‌بخشند. یاس صورتی همیشه شکوفه نمی‌دهد، اما در مقایسه با سایر یاس‌ها بوی فوق العاده‌تری دارد.
۲. اسطوخودوس
اسطوخودوس یکی از گیاهان درمانی پرکاربرد است که به عنوان معطرکننده برای صابون، لباس و شامپو استفاده می‌شود. این گیاه خاصیت پاک‌کنندگی بالایی دارد. جالب است بدانید این قابلیت‌ها در اینجا متوقف نمی‌شود. گیاه اسطوخودوس در واقع می‌تواند به درمان بی‌خوابی و اضطراب نیز کمک کند. محققان بر این باورند که استنشاق عطر و بوی این گیاه می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد.
۳. گاردنیا
گاردنیا که در حیطه یاس‌ها قرار دارد، ظاهرا قادر است به اندازه قرص خواب شما را آرام ‌کند. در تحقیقاتی که آلمانی‌ها روی موش‌ها انجام دادند، مشخص شد که این گل‌ها همان تاثیر شبکه‌ای یک انتقال‌دهنده عصبی مانند GABA را دارند. موش‌هایی که در قفس با رایحه‌ای از این گیاه نگه داشته شدند، تحرک کمتری نسبت به بقیه داشتند. این می‌تواند همان نتایج را روی انسان داشته باشد و به عبارتی یک آرام‌بخش عالی برای استراحت باشد.
۴. سانسیویریا تریفاسکیاتا
سانسیویریا تریفاسکیاتا یا گیاه ماری که با اسم مستعار «زبان مادر شوهر» شناخته می‌شود، یکی از گیاهانی است که در افزایش اکسیژن فضای اتاق تاثیر دارد. این گیاه بدون دردسر و کم‌هزینه برای اتاق خواب بسیار مناسب است. این گیاه توسط ناسا مورد مطالعه قرار گرفته و به عنوان یکی از ۱۲ گیاه هواساز معرفی شده است.
۵. آلوئه‌ورا
این گیاه یک التیام‌دهنده طبیعی است و با التهاب و سوختگی‌های پوست مقابله می‌کند. آلوئه‌ورا باعث دفع سموم بدن نیز می‌شود. اما این تنها بخشی از خاصیت‌های این گیاه است. آلوئه‌ورا عامل ریشه‌کن کردن آلودگی‌های شیمیایی است، به علاوه هوای اتاق را تمیز می‌کند و فضایی مناسب را برای خواب فراهم می‌نماید. وقتی مواد شیمیایی مضر در خانه پراکنده می‌شوند، این گیاه با گسترش دادن لکه‌های قهوه‌ای روی خود شرایط خوبی را برای تنفس شما به وجود می‌آورد.
۶. پیچک انگلیسی
ناسا این گیاه را به عنوان یکی از گیاهانی معرفی کرده است که هوا را تمیز می‌کند. پیچک انگلیسی گیاهی کارآمد برای جذب فرمالدئید است. فرمالدئید، گازی با بوی تند و زننده است که از سوخت ناقص ترکیب‌های کربن‌دار به دست می‌آید. این بو در دود آتش جنگل‌ها و دود خودروها هم پیدا می‌شود. پیچک انگلیسی رشد آسانی دارد و در دمای معتدل و آفتاب متوسط زنده می‌ماند. از این رو، به نظر می‌رسد بهترین گیاه برای اتاق خواب شما باشد.
۷. دراسنای لبه قرمز
این گیاه برای پر کردن فضاهای خالی و تزئین اتاق خواب مناسب است. دراسنای لبه قرمز می‌تواند سمومی مانند فرمالدئیدها، زایلن و تری کلرواتیلن را دفع نماید. این گیاه می‌تواند تا ۴ متر رشد کند، اما برای رشد مطلوب به نور کافی خورشید احتیاج دارد.
۸. پوتوس طلایی
در لیست ارائه شده ناسا، پوتوس طلایی در جایگاه آخر قرار دارد. اما مطمئن باشید این گیاه هم مانند سایر گیاهان هوا را تمیز می‌‌کند و برای خواب راحت بسیار موثر است. پوتوس طلایی به پرورش خاصی نیاز ندارد و بسیار راحت رشد می‌کند، همچنین به نور خورشید چندانی نیاز ندارد. بنابراین برای کسانی که خیلی پرمشغله هستند یا اتاق خوابشان نورگیر نیست، گیاه مناسبی محسوب می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *