افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این گیاهان جوش ها را درمان کنید

  • برای تهیه ماسک دارچین و عسل به ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری دارچین نیاز دارید. این ماسک را بر روی جوش‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. سپس آن را بشویید و صورت خود را خشک کنید.

 

جوش (آکنه) به علت تجمع چربی در بخش‌های مختلف بدن از جمله صورت، قفسه سینه، شانه و گردن به وجود می‌آید.

برخی از جوش ها در دوران نوجوانی نمایان می‌شوند که معروف به جوش غرور جوانی هستند. به طور کلی علل مختلفی در بروز جوش تاثیر دارند که از جمله این علت‌ها می‌توان به اختلالات هورمونی، مصرف داروهای حاوی آندروژن، رژیم غذایی نامناسب، استفاده از لوازم آرایشی چرب و نامرغوب و استرس اشاره کرد.

در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که مصرف آنها کمک شایانی به از بین بردن جوش می‌کند.

ترکیبی گیاهی برای نابودی جوش‌ها

برای این منظور باید یک واحد عرق یونجه را با یک واحد عرق کیالک یا کاسنی، یک واحد عرق خارشتر و یک واحد آب مخلوط کنید و روزانه ۲ مرتبه (عصر و شب) از این ترکیب بنوشید.

ترکیب زرشک کوهی و عناب

برای رفع جوش‌ها به کمک ترکیب زرشک کوهی و عناب باید نخست۲۰۰ گرم عناب و ۲۰۰ گرم زرشک کوهی را به خوبی بشویید سپس آنها را بکوبید و داخل یک ظرف پلاستیکی بریزید؛ حدود ۲ لیتر آب به آن اضافه و ترکیب حاصل را در یخچال نگهداری و پس از حدود ۱۰ ساعت، روزانه ۲ لیوان از آب آن را میل کنید.

مصرف این ترکیب برای افرادی که فشارخون پایین دارند، ممنوع است.

ماسک دارچین و عسل

برای تهیه ماسک دارچین و عسل به ۲ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری دارچین نیاز دارید. این ماسک را بر روی جوش‌ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. سپس آن را بشویید و صورت خود را خشک کنید.

 ماسک پوست پرتغال

برای تهیه ماسک پوست پرتغال باید پوست خلال‌شده ۲ عدد پرتغال و آب را مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بر روی جوش‌ها قرار دهید.سپس پوست خود را با آب به خوبی بشویید و با استفاده از کِرِم، مرطوب کنید.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *