افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این ورزش ها بیشتر کالری بسوزانید

  • در صورتی که فردی با وزن ۸۰ کیلوگرم با سرعت پنج مایل بر ساعت بدود در هر ساعت ۶۰۶ کالری می‌سوزاند. دویدن یکی از بهترین‌ روش‌ها برای ورزش کردن بیشتر عضلات بدن است.

 

برای این که با ورزش کالری بسوزانیم وزن کم کنیم باید ورزش را انتخاب کنیم که از آن لذت می‌بریم. برخی از ورزش‌ها هستند که می‌توان آنها را روزانه انجام داد و کالری سوزی بالایی دارند. ابتدا این مساله را نیز باید در نظر داشت که ورزش به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود و باید رژیم غذایی نیز متناسب باشد. ورزش‌هایی که کالری سوزی بالایی دارند، عبارتند از:

۱. اسکیت:

اسکیت به صورت متوسط در هر ساعت باعث سوزاند ۶۸۳ کالری می‌شود. این میزان کالری سوزی برای افرادی است که به صورت تفریحی و غیر حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد.

۲. بسکتبال:

با ورزش بسکتبال به صورت متوسط در هر ساعت ۷۲۸ کالری سوزانده می‌شود این میزان کالری سوزی برای افرادی است که حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

فردی که ۸۰ کیلوگرم است حدود ۵۸۴ کالری در هر ساعت می سوزاند.

۳. تنیس:

فردی که ۸۰ کیلوگرم وزن دارد با انجام هر ساعت تنیس ۵۸۴ کالری می‌سوزاند این رقم برای هر فردی ۱۰۰ کیلوگرم است، ۷۲۸ کالری است.

۴. دویدن:

در صورتی که فردی با وزن ۸۰ کیلوگرم با سرعت پنج مایل بر ساعت بدود در هر ساعت ۶۰۶ کالری می‌سوزاند. دویدن یکی از بهترین‌ روش‌ها برای ورزش کردن بیشتر عضلات بدن است.

۵. دویدن بر روی پله:

برای افراد ۸۰ کیلوگرمی در هر ساعت دویدن بر روی پله ۶۵۷ کالری سوزانده می‌شود. این میزان در فردی ۱۰۰ کیلوگرمی، ۸۱۹ کالری است.

۶. شنا:

شنا کردن با شدت نسبتا زیاد در هر ساعت باعث سوزاندن ۷۱۵ تا ۸۹۲ کالری می‌شود.

۷. تکواندو:

یک فرد ۸۰ کیلوگرمی با هر ساعت تکواندو ۷۵۲ کالری می‌سوزاند. این رقم برای فردی که ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد، ۹۳۷ کالری است. ورزش‌هایی همچون موی تای، کاراته و جوجیتسو نیز همین میزان کالری سوزی دارند.

۸. طناب زدن:

طناب زدن در هر ساعت ۸۶۱ تا ۱۰۷۴ کالری می‌سوزاند. این ورزش از جمله روش‌های ساده و کم هزینه‌ای است که کالری سوزی بالایی دارد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *