افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این هفت راهکار انگیزه خود را تقویت کنید

v1397381493

  • طی پژوهش انجام گرفته در دانشگاه میشیگان، هنگامی که کارکنان مخابرات در تلاش بودند تا جمع‌آوری کمک‌های مالی را بالا ببرند، بعد از یک گفتگوی انگیزشی با دانشجویانی که تنها در عرض چند دقیقه از حامیان مالی بهره‌مند شده بودند، توانستند تا ۱۷۱ درصد این مقدار را افزایش دهند.

 

خوشبختانه، علم در این رابطه راه‌حل‌هایی را برای بهره‌برداری و حفظ ذخایر بدنی شما ارایه کرده تا بتوانید انگیزه روزانه خود را بهبود دهید.
تفاوت ایجاد کنید
اگر تجارت خود را به امید ایجاد یک تغییر در دنیا آغاز کرده‌اید، باید سطح خود را بالا نگه دارید و این عادت را در خود ایجاد کنید که انگیزه کافی برای حرکت رو به جلو داشته باشید.
طی پژوهش انجام گرفته در دانشگاه میشیگان، هنگامی که کارکنان مخابرات در تلاش بودند تا جمع‌آوری کمک‌های مالی را بالا ببرند، بعد از یک گفتگوی انگیزشی با دانشجویانی که تنها در عرض چند دقیقه از حامیان مالی بهره‌مند شده بودند، توانستند تا ۱۷۱ درصد این مقدار را افزایش دهند.
در صورتی که از میزان تفاوت ایجاد شده توسط شغل خود آگاهی کافی ندارید، انجام کاری مشابه را در نظر داشته باشید. برای این منظور با مشتریانی صحبت کنید که از محصول شما استقبال می‌کنند. همچنین می‌توانید بازخورد فعالیت خود را از مدیرتان درخواست کنید. اگر تلاش‌های فعلی شما تاثیر مورد نظر را در پی نداشته‌اند، باید بدانید که برای تغییر شغل یا شروع کسب و کار جدید هیچ وقت دیر نیست.
به خودتان جایزه بدهید!
شاید از دانستن این نکته تعجب کنید، اما باید بدانید که باتوجه به تحقیقات علمی ۷۵ درصد از کاری که اقدام به انجام آن می‌کنیم نتیجه انگیزه‌ای است که به وسیله پاداش‌ها شکل می‌گیرد. بنابراین چرا نباید مردم به صورت هفتگی یا حتی روزانه پاداشی را برای خود کنار بگذارند. با وجود اینکه همه ما با یک هدف بزرگ مانند موفقیت یا ترفیع درجه در حال پیش‌بردن فعالیت کنونی خود هستیم، اما باید دانست که دستیابی به آن‌ها فراز و نشیب‌های خاص خود را دارند و تقریبا دور از ذهن هستند.
هیچ موفقیتی کوچک نیست
اهداف خود را به مقاصد کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید به آن‌ها دست پیدا کنید و آن‌ها را در این مسیر بررسی نمایید.
زمانی که به موفقیت در کاری می‌رسید، ذهن شما اطلاعات آن را به مدت طولانی‌تری نگه‌داری می‌نماید و این امکان را فراهم می‌کند تا به شکل بهتری مجموعه اهداف خود را تکمیل کنید. دوپامین (ماده شیمیایی موجود در مغز) با هر بار پیروزی ترشح می‌گردد و باعث می‌شود به احساس خوبی برسیم و از کاری که انجام داده‌ایم لذت ببریم، بنابراین زمانی که قرار است حرکت به سمت مقصد بعدی را شروع کنیم، مجددا این احساس انگیز‌ه‌ای را برای حرکت در ما ایجاد می‌کند.
باتری‌هایتان را شارژ کنید!
آیا به این احساس رسیده‌اید که در حال خاموشی و فرسودگی هستید؟ اگر چنین است، باید هر چه سریعتر آن را از بین ببرید. شاید گفتن این مورد بی‌ربط به نظر برسد، اما ثابت شده‌است که نوشیدن آب‌میوه‌های شیرین و سرد مانند پینا کولادا به افزایش انگیزه کمک می‌نماید. دکتر Travis Bradberry طی مقاله‌ای که منتشر کرده، پیشنهاد می‌کند که پس از حدود ۵۰ دقیقه فعالیت کاری، حدود ۱۵ دقیقه استراحت کنید. در صورتی که مایل به رعایت کردن این برنامه‌ریزی نیستید، می‌توانید با برنامه‌ریزی و اولویت بندی آگاهانه اوقات خود حداکثر بهره‌وری را ایجاد نمایید.
خودتان را گول بزنید!
واقعیت این است که شما توانایی فریب دادن (یا آموزش) مغز خود را برای رسیدن به عادات جدید و متفاوت دارید و می‌توانید آن را به عنوان یک نکته مثبت به زندگی خود اضافه کنید.
به عنوان مثال، به خودتان بگویید که می‌خواهید برای دریافت انگیزه بیشتر از این به بعد زودتر از خواب بلند شوم. برای این منظور ۲ ساعت زودتر از زمان گذشته بیدار شوید و در عوض تمرکز بر از دست رفتن ۲ ساعت خواب شیرین، به این فکر کنید که به نوعی هر روز ۲ ساعت بیشتر می‌توانید زندگی کنید و وقت کافی داشته باشید. نتیجه این خواهد شد که در آخر هفته یک روز کاری کامل را به برنامه‌ریزی خود اضافه کرده‌اید!
سالم زندگی کنید.
باتوجه به تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۵، مشخص شد که عامل انگیزشی که باعث فعالیت بهتر کارمندان می‌شود سلامت آن‌هاست.
استراحت کافی و سر حال بودن در بهترین شکل برای حفظ روحیه انگیزشی بسیار ضروری است. با وجود مصرف روزانه سبزیجات و تاثیرات آن، باید بدانید که ورزش روزانه می‌تواند به ترشح مواد شیمیایی مفید برای مغز منجر شود و به شما کمک کند تا در طول روز با روحیه خوب فعالیت کنید.
میراث خود را مشخص کنید!
استیو جابز فقید معتقد بود که باید هر روز به آینه نگاه کنید و این سوال را از خود بپرسید:
«اگر امروز آخرین روز از زندگی من باشد، حاضر به انجام چه کاری هستم؟ می‌خواهم آن را امروز انجام دهم!»
این مورد ممکن است کمی بیمارگونه به نظر بیاید، اما دانستن اینکه وقت و عمر شما محدود است می‌تواند انگیزه فوق‌العاده‌ای را ایجاد نماید. طی پژوهش انجام شده توسط دانشگاه استمفورد مشخص شد افرادی که تصویر قدیمی از خود در ذهن دارند قادر هستند تا انگیزه خود را بالا ببرند و اندوخته بیشتری برای دوران بازنشستگی داشته باشند.
مسلما (و به احتمال زیاد) شما نمی‌‌توانید مانند روز گذشته خود زندگی کنید. اما برای حفظ انگیزه درونی، عادت کنید تا به سمت آرمان‌های بزرگ خود در آینده در حرکت باشید.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *