افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این نشانه ها روده بزرگ ملتهب شده است

با این نشانه ها روده بزرگ ملتهب شده است

  • بیماری کولیت‌اولسروز به طور عمده روده بزرگ را درگیر می‌کند و با علائمی مانند اسهال، خونریزی یا اسهال خونی بروز پیدا می‌کنند. مبتلایان به این عارضه معمولا تکرّر دفع مدفوع دارند.

 

شهرام آگاه عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری هفته سلامت گوارش به علائم شایع بیماری التهاب روده اشاره کرد و گفت: اسهال مزمن و طولانی‌ مدت، خونریزی در مدفوع و گاهی تکرر مدفوع و دل پیچه از نشانه‌های بارز ابتلا به بیماری التهاب روده است.بیماری‌های کولیت اولسروز و کورو‌ن جزو بیماری‌های مزمن التها‌بی روده محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: بیماری کولیت‌اولسروز به طور عمده روده بزرگ را درگیر می‌کند و با علائمی مانند اسهال، خونریزی یا اسهال خونی بروز پیدا می‌کنند. مبتلایان به این عارضه معمولا تکرّر دفع مدفوع دارند.

آگاه افزود: در ایران از هر ۵ نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن التهابی روده ۴ نفر به بیماری کولیت‌اولسروز و یک نفر به بیماری کورون مبتلا است. بیماری کولیت‌اولسروز عوارض خارج روده‌ای واضحی دارد که التهاب مفاصل شایع‌ترین عارضه این بیماری در دنیا است، ولی در ایران زردی و تنگی مجاری صفراوی از عوارض رایج این بیماری محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: برخی از مبتلایان به کولیت‌اولسروز قبل از اینکه علائم روده‌ای داشته باشند، دچار علائم غیر روده‌ای می‌شوند. بیماری کورون روده باریک را درگیر می‌کند و با سوء جذب همراه است. مبتلایان به بیماری کورون دچار کاهش وزن و دل‌درد‌های شدید هستند.

رییس مرکز تحقیقات کولور‌کتال دانشگاه علوم‌پزشکی ایران اضافه کرد: همچنین ممکن است در افرادی که دچار این عارضه هستند، ترشحات روده‌ای از پوست خارج شود. بیماری کورون در مقایسه با کولیت‌اولسروز شیوع کمتر، عوارض شدیدتر و درمان سخت‌تری دارد. دانه‌های قرمز رنگ روی پا و راش می‌تواند از نشانه‌های بیماری‌های مزمن التهابی روده و یا از عوارض ناشی از مصرف داروها باشد.

آگاه بیماری کو‌رون را در زنان شایع‌تر دانست و یادآور شد: بیماری‌های مزمن التهابی روده در دهه‌های ۲ و ۳ یا دهه‌های ۶ و ۷ زندگی بیشتر بروز پیدا می‌کند و هر چه سن پایین‌تر باشد شدت بیماری پایین‌تر است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *