افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این نشانه ها بدن نیاز به سم زدایی دارد

  • رنگ زبان در حالت عادی صورتی روشن یا قرمز کمرنگ است. با اینحال وقتی سموم در بدن انباشته می شوند، شما شاهد تغییر رنگ زبان به زرد یا سفید هستید تنفس بد بویی خواهید داشت.

 

انباشت سموم در بدن سیگنال های خاصی را به همراه دارد که اگر شما آنها را نادیده بگیرید، مطمئنا در معرض ابتلا به بیماری ها قرار خواهید گرفت. به بدن خود گوش دهید و با مواجه شدن با ۸ هشدار، سم زدایی از بدن را فراموش نکنید:

بی خوابی: سموم بدن باعث کاهش سطح ملاتونین یعنی هورمون تنظیم کننده چرخه خواب و بیداری می شود و این خود مشکلات بی خوابی و اختلالات خواب را به همراه دارد. با دفع سموم از بدن، شاهد افزایش قابل توجه کیفیت خواب خواهید بود.

افزایش چربی شکم: متاسفانه سموم توانایی بدن را برای تنظیم سطح کلسترول و گلوکز کاهش داده و باعث تجمع چربی در شکم می شوند.

احساس گرمای بیش از حد: حرارت و گرمای زیادی بدن می تواند یکی از علائم انباشتگی ترکیبات سمی در بدن باشد که کبد را وادار به کار بیش از اندازه می کند. این مسئله باعث افزایش تعریق می شود، چون بدن به دنبال راهی برای افزایش دفع توکسین ها از طریق پوست می گردد. بنابراین بدن زیادی عرق می کند.

زبان زرد یا سفید: رنگ زبان در حالت عادی صورتی روشن یا قرمز کمرنگ است. با اینحال وقتی سموم در بدن انباشته می شوند، شما شاهد تغییر رنگ زبان به زرد یا سفید هستید تنفس بد بویی خواهید داشت.

یبوست: سمومی که در خون تجمع پیدا می کنند، تاثیر مستقیمی روی سیستم عصبی دارند و واکنش های منفی مانند سردرد مداوم ایجاد می کنند. روده ها نقش موثری در فرآیند دفع توکسین ها از بدن دارند. بروز مشکل در دفع مدفوع و ایجاد یبوست می تواند ناشی از حبس شدن سموم زیادی در بدن باشد. این مسئله می تواند باعث ایجاد دل درد، التهاب و مشکل در جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی شود.

مشکلات پوستی: زمانی که سموم زیادی در خون و بافت های بدن انباشته شده باشد، پوست به خوبی آن را انعکاس می دهد. در این صورت آکنه، ضایعات پوستی و واکنش های آلرژیک بیان می کنند که بدن میزبان سموم زیادی شده است. علاوه بر این وجود گودی و سیاهی زیر چشم ها، اگزما و همچنین پسوریازیس نیز از جمله علائم انباشتگی سموم در بدن محسوب می شوند.

سردردهای مداوم: سمومی که در خون تجمع پیدا می کنند، تاثیر مستقیمی روی سیستم عصبی دارند و واکنش های منفی مانند سردرد مداوم ایجاد می کنند. بافت های عصبی نسبت به مواد زاید بسیار حساس هستند. بنابراین جای تعجبی نیست که چنین دردهایی بروز کنند.

سنگ کیسه صفرا: سنگ کیسه صفرا می تواند در نتیجه تجمع ترکیبات اضافی در صفرا باشد. کبد برای سم زدایی از بدن شروع به تولید صفرای غلیظ تری در کیسه صفرا می کند. این مسئله نیز باعث افزایش روند سنگ سازی می شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *