افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این ماسک از پوست خود محافظت کنید!!

این ماسک برای محافظت از پوست شما ساخته شده است که بسیار عالی و خوب می باشد.آیا به پوست صورت خود خیلی اهمیت می‌دهید؟؟؟ آیا به دنبال روش‌های طبیعی برای محافظت از پوست صورت خود هستید؟ پس با ما همراه باشید …

ماسک محافظ پوست

مواد اولیه:

۱ ق.چ. اسفرزه ۱ ق.چ. صمغ عربی

۱ ق.چ. پودر کتیرا سفید ۱ لیوان آب جوش

طرز تهیه و مصرف:

اسفرزه ، کتیرا و صمغ را پودر کرده الک کنید تا تخم اسفرزه از مواد جدا شود، زیرا تخم اسفرزه کوبیده نمیشود .مخلوط را در ظرفی ریخته نام ماسک را بر روی آن بنویسید. برای استفاده از این ماسک محافظ هر بار نصف قاشق چایی خوری داخل آب جوش حل کرده یک ساعت صبر نمایید چندین مرتبه آن را هم زده تا به صورت ژله در بایید سپس لایه ای نازک به صورت بمالید

صبر نمایید تا خشک شود ، پس از خشک شدن نبایستی هیچ احساسی کشیدگی بر روی پوست بنمائید.در صورت چنیین احساسی صورت را شسته محلول را با آب جوش رقیق تر کنید مجددا به صورت بمالید . پس از مصرف این ماسک اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرید اشعه خورشید به پوست آسیب نمی‌رساند.

فواید:

این ماسک صورت ، محافظ خوبی برای مقابله با اشعه خورشید می‌باشد و در زمان‌های دور شاهزادگان و دختران امرای دربار در مسافرات ‌های طولانی برای محافظت از پوستشان استفاده می‌نمودند.

اسفرزه ( Plantago psyllium )

نام‌های دیگر: اسپرزه، اسبرزه، اسفیدش، اسفیوس، اسپغل، اسپغول، سفیدخوش، شکم پاره، قارنی یارخ، قارنی یاروق، بذر قطور، بذر قطونا، حشیشه، البراغیث، تبکو، برغوشیدانه گیاهی است از خانواده بارهنگ Plantaginaceae، که گونه‌های مختلفی دارد. گیاه آن یکساله علفی و کوتاه است و بلندی آن به ۴۰ – ۱۰ سانتی متر می‌رسد.

این گیاه در نواحی گسترده‌ای در شمال ایران در دشت گرگان گیلان بین منجبیل و پاچنار در راه بین قزوین و رشت، در رودبار و بین چالوس و رشت و در لرستان، کردستان، بختیاری، اصفهان، ایلام، پشت کوه، مهران، شوش، در فارس: تخت جمشید و لار، در کرمان: نزدیک بم در مسجدسلیمان و بوشهر نیز دیده می‌شود.

در هند در پنجاب و پیشاور می‌روید.صمغ عربی، که از درختی به نام صمغ سنگالی بدست می‌آید، سفید رنگ و محلول در آب است و عمدتاً شامل هیدرات‌های کربن است. صمغ عربی یا صمغ آکاسیا صمغی طبیعی است که از دو گونه آکاسیا به نام‌های Acasia senegal،Acasia seyal استخراج می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *