افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این غذاها هوش خود را زیاد کنید

he1162

در این مقال از سایت پزشکین می خواهیم غذاهایی را به شما معرفی کنیم که با آن ها هوش خود را می توانید افزایش دهید و بهره هوشی خود را بالا ببرید. بهره هوشی افراد به عوامل متعددی وابسته است و یکی از همین عوامل به خورد و خوراک روزانه افراد باز می گردد. به این معنی است که خوردن مواد غذایی خاص می تواند باعث کاهش یا افزایش بهره هوشی شود. همانطور که قبلا در سالم زی خواندید، برخی از مواد غذایی منجر به کاهش راندمان مغز می گردند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مواد غذایی آشنا کنیم که باعث می شوند تا فردی باهوش تر باشید.

 

۱- غلات سبوس دار
مواد غذایی تهیه شده از غلات سبوس دار که به آرامی هضم می شوند، سوخت مورد نیاز برای مغز شما را تامین می کنند. با اینکه مغز شما تنها سه درصد از وزن بدنتان را شامل می شود، بیش از ۲۰ درصد انرژی شما را مصرف می کند. منابع غنی انرژی را می توان در آرد گندم سبوس دار، برنج قهوه ای و دیگر غلاتی که به همراه سبوس پخت می شوند یافت.

۲- انواع توت
آنتی اکسیدان های موجود در توت ها موجب می شوند تا شما حافظه ای قوی تر و قدرت هماهنگی بالاتری را در اختیار داشته باشید.

۳-شکلات تلخ و قهوه
در کل به خاطر داشته باشید که مواد حاوی آنتی اکسیدان به جز خاصیت ضد سرطانی شان، جزو مواد مفید برای مغز شما محسوب می شوند. شکلات و قهوه هم از این قاعده مستثنی نیستند و مصرف آنها به سلامت بیشتر مغز کمک می کند.

۴- غذاهای دریایی
حتما امگا۳ را میشناسید. اسید چربی ای که یکی از ارکان اصلی سلامت قلب و عروقی به شمار می رود. امگا۳ موجب می شود تا سلول های مغز شما بهتر حفاظت شوند. شما می توانید با خوردن غذاهای دریایی چرب، سلامت مغز خود را تامین کنید. البته به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد غذای دریایی ممکن است منجر به مسموم شدن به واسطه جیوه موجود در بدن ماهی گردد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *