افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این غذاها به سردرد خود خاتمه دهید

he895

اگر از آن دسته افرادی هستید که از سردرد رنج می برید باید گفت که راه های زیادی برای درمان سردرد یا کاهش سردرد است که ما امروز در سایت پزشکین می خواهیم غذاهایی به شما معرفی کنیم که با خوردن آن ها از سردرد خود جلوگیری خواهید کرد و می توانید با مصرف این خوراکی ها به سردرد خود خاتمه دهید.

اگر از سردرد رنج می برید توصیه می شود که در همان مراحل اولیه، درد را تسکین دهیدو شدت پیدا نکند،ضمن آنکه شناسایی مواد غذایی که باعث تسکین سردرد می شود مفید است .

در این مطلب به نقل از سایت «Prevention» به علت بروز سردرد و درمان غذایی آن اشاره شده است.

 

● علل سردرد

کمبود آب بدن شایع ترین علت سردرد است. بدن هر فردی به طور میانگین از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است و به مصرف آب به میزان بالا نیاز دارد. بنابراین هر فرد بزرگسال برای آب رسانی کافی باید روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشد. توجه داشته باشید قهوه و نوشیدنی های گازدار باعث کمبود آب بدن می شود.

 

مصرف داروهای ضد درد علت نیمی از میگرن های مزمن است و ۲۵ درصد نیز براثر مصرف بیش از حد داروهای شایع درد است.

کافئین اگرچه باعث تسکین درد می شود اما مصرف زیاد آن اثر عکس دارد. علاوه بر آن، ترک کردن عادت مصرف قهوه باعث بروز سردرد می شود تا این که بدن به مصرف نکردن کافئین عادت کند.

 

سردردهای تنشی در پی استرس به وجود می آید. یکی دیگر از علل آن نیز خیره شدن به صفحه مانیتور به مدت طولانی است.بنابراین هر نیم ساعت از جا بلند شوید و به دور دست خیره شوید.

 

سینوزیت در برخی موارد سردرد ایجاد می کند. این نوع سردرد همراه با درد استخوان گونه، استخوان بینی یا پیشانی است. اغلب با حرکت ناگهانی سر، درد زیاد می شود.شست و شوی بینی با آب مقطر می تواند مفید باشد.

مصرف برخی غذاها مانند بادام زمینی، شکلات که حاوی آمینو اسید تیرآمین است و سوسیس که حاوی نیترات است سردرد به وجود می آورد. گاهی فرآورده های لبنی و گندم نیز عامل سردرد است.

 

تغییرات جوی به خصوص افت فشار جوی سردرد به وجود می آورد. سفر کردن به مکانی که در ارتفاع بالاتر از محل زندگی شما قرار گرفته است ممکن است سردرد ایجاد کند.

هورمون های استروژن و پروژسترون روی ماده شیمیایی مربوط به سردرد در مغز تاثیر می گذارد. میزان بالای استروژن سردرد را بهبود می دهد، در حالی که استروژن های پایین باعث شدت یافتن درد می شود.

 

دود سیگار، یکی از عوامل شایع در بروز حمله میگرن است. بنابراین از قرار گرفتن در محیط آلوده به دود خودداری کنید.

 

● درمان های غذایی سردرد

با مصرف میزان کافی آب، اغلب سموم بدن از طریق ادرار ، مدفوع و عرق دفع می شود.آب به حفظ دمای بدن نیز کمک می کند. میزان آب مورد نیاز بدن به آب و هوا، وزن و سلامت عمومی فرد بستگی دارد.

 

افرادی که به طور منظم دچار سردرد می شوند، باید روزی یک عدد موز برای صبحانه مصرف کنند. منیزیم موجود در آن به طور موثر سردرد را درمان می کند.

 

لیموناد تازه با مقدار زیاد نمک سردرد را درمان می کند.

 

مصرف یک عدد سیب به صورت ناشتا سردرد را از بین می برد.

 

سیب حاوی بیوفلاوانوئید است که با کاهش دادن فشار خون، در پیشگیری از سردرد موثر است.

 

کپسا سین موجود در فلفل سیاه نیز در رفع سردرد موثر است.

 

دم کرده ولرم برگ ریحان و تکه های زنجبیل را همراه با کمی عسل بنوشید. آنتی اکسیدان مانند سلنیم ، منیزیم و ویتامین های موجود در آن نشاط آور است.

 

مصرف شیر ولرم و کمی شیرین برای سیستم عصب و در نتیجه رفع سردرد مفید است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *