افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این شیوه حسابی وزن کم کنید

  • در حالی که مطالعات قبلی نشان داده بودند رژیم غذایی مداوم با کاهش وزن بیشتری همراه است، این مطالعه تازه با استفاده از واکنش قطحی به موفقیت و بهبود شرایط کاهش وزن نزدیک شده است.

 

طی مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی چاقی (International Journal for Obesity) منتشر شده است، محققان «واکنش قحطی» بدن را به ادامه رژیم غذایی و اثرش بر از دست دادن وزن را بررسی کردند و به نتایجی جالب دست یافتند.

سرپرست این تحقیق، نولا بایرن، استادیار دانشگاه تاسمانیا در استرالیا توضیح داد: «وقتی هنگام رژیم، کسب انرژی (غذا) را کاهش می‌دهیم، سوخت‌وساز خفته‌مان به حد بیش از انتظاری تنزل پیدا می‌کند و با نوعی سازگاری تعریقی به نام adaptive thermogenesis روبرو می‌شویم و در نتیجه، کاهش وزن سخت‌تر می‌شود».
محققان گفته‌اند که بهتر است برای غلبه بر این شرایط، رژیم غذایی خود را برای مدتی تغییر دهیم.آنها به دو گروه از شرکت‌کنندگان، رژیم غذایی ۱۶ هفته‌ای دادند و در حالی که یک گروه سراسر ۱۶ هفته را از این رژیم غذایی پیروی می‌کرد، به گروه دیگر گفته شد پس از دو هفته رژیم غذایی خود را ترک کنند.
نتیجه چنین اقدامی آن بود که شرکت‌کنندگان با پیروی از رژیم غذایی دوهفته‌ای نه تنها وزن بیشتری از دست دادند بل‌که پس از اتمام دوره آزمایش نیز دیرتر و کمتر دچار اضافه وزن شدند. در واقع، گروه دوم به طور متوسط ۸ کیلوگرم بیشتر از گروه پیرو رژیم مستمر وزن از دست دادند.

به گفته بایرن، «این واکنش به قحطی عملکردی نجات‌بخش از سوی بدن برای کمک به حفظ گونه انسانی است و از هزاره‌های گذشته‌ای به یادگار مانده است که ذخیره غذایی مناسبی در دسترس بشر نبود و هنوز هم ویژگی آن در بدنمان مشهود است».

در حالی که مطالعات قبلی نشان داده بودند رژیم غذایی مداوم با کاهش وزن بیشتری همراه است، این مطالعه تازه با استفاده از واکنش قطحی به موفقیت و بهبود شرایط کاهش وزن نزدیک شده است

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *