افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این روغن موهایی سالم و جذاب داشته باشید

  • شوره و سایر بیماری های درماتولوژی موجب خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر شده که با روغن هسته انگور قابل درمان است. این روغن حاوی موادمغذی بوده که به تغذیه سلول های پوستی سالم برای رشد بهتر کمک می کند.

 

همچنین این روغن در موارد دیگری مانند ضعیف بودن، ریزش مو و شوره سر نیز کاربرد دارد. مصرف منظم روغن هسته انگور به عنوان یک مکمل مراقبت از مو موجب تقویت، سلامت و جذابیت موهای شما خواهد شد.

مرطوب کننده و نرم کننده

روغن هسته انگور برای مرطوب نگه داشتن و نرم کردن موهای خشک انتخاب خوبی است، زیرا سبک تر از روغن زیتون و روغن نارگیل بوده و موها چرب و روغنی نخواهد شد. همچنین این روغن بدون بو بوده و با رایحه ی طولانی همراه نیست. روغن هسته انگور به حفظ رطوبت موها و جلوگیری از مجعد بودن، شکنندگی و موخوره کمک می کند. برای حفظ نرمی و لطافت، موهای خود را به این روغن آغشته کرده و پس از ۱۰ دقیقه موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید.

کاهش شوره و درماتیت

شوره و سایر بیماری های درماتولوژی موجب خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر شده که با روغن هسته انگور قابل درمان است. این روغن حاوی موادمغذی بوده که به تغذیه سلول های پوستی سالم برای رشد بهتر کمک می کند. بنابراین برای این منظور سعی کنید پوست سر را در جهتی دورانی با روغن هسته انگور ماساژ دهید تا باعث جذب روغن و بهبود جریان خون در پوست سر شود.

کاهش ریزش مو

روغن هسته انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی برای کمک به مهار تولید هورمون دی هیدروتستوسترون ( عامل ریزش مو) است. همچنین از این روغن می توان به عنوان حاملی برای روغن های ضروری استفاده کرد که باعث بهبود آرامش فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش موی ناشی از استرس می شوند. ترکیب یک قاشق چایخوری از این روغن با یک تا دو قطره از روغن جوجوبا و مالش آن بر روی کف سر می تواند باعث درمان ریزش مو شود.

تقویت کننده

روغن هسته انگور حاوی ویتامین E و اسید لینولئیک ( اسیدچربی برای کمک به تقویت مو و رشد پوست) است. درمان موهای شکننده و ضعیف با روغن هسته انگور به بازگرداندن استحکام و درخشندگی موها کمک می کند. موها را به روغن هسته انگور گرم آغشته کرده و کف سر را ماساژ دهید، همچنین موقع خوابیدن سر را با یک حوله بپوشانید و برای داشتن موهایی سالم و درخشنده هنگام صبح آبکشی کنید.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *