افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این راهکارها در زمستان دست و پای خود را گرم نگه دارید

466477-600x300

  • یکی از راه‌های گرم کردن دست‌ها و پاها، افزایش جریان خون در این نواحی و خوردن غذاهایی است که به سلامت قلب کمک می‌کنند. سعی کنید غذاهایی مانند ماهی چرب، آجیل، روغن زیتون، میوه و سبزیجات را برای سلامت قلب‌تان در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

 

یکی از دلایل سرد شدن دست‌ و پاها در فصل زمستان یا وقتی هوا سرد می‌شود این است که بدن شما، گرم کردن اندام‌های حیاتی بدن مانند قلب و ریه‌ها را در چنین شرایطی در اولویت قرار می‌دهد که همین مسئله منجر به کاهش جریان خون در دست‌ و پاهایتان خواهد شد. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا دست‌ها و پاها؟ جواب این است که در این نواحی از بدن، گرما از بین رفته و سرما بیشتر است. این نواحی از بدن همرا با گوش‌ها، گیرنده‌های تنظیم‌کننده گرمای بیشتری نسبت به سایر اعضای بدن دارند و این بدان معناست که جریان خون را از دست‌ و پاها به سمت بخش‌های مرکزی بدن هدایت می‌کند. در اینجا به نکاتی برای تنظیم این جریان گرمایی در دست‌ و پاها می‌پردازیم.

غذاهایی بخورید که برای سلامت قلب‌تان مفید است

یکی از راه‌های گرم کردن دست‌ها و پاها، افزایش جریان خون در این نواحی و خوردن غذاهایی است که به سلامت قلب کمک می‌کنند. سعی کنید غذاهایی مانند ماهی چرب، آجیل، روغن زیتون، میوه و سبزیجات را برای سلامت قلب‌تان در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. این غذاها برای جریان خون‌تان بسیار فوق‌العاده‌اندو از طرفی در تنظیم جریان خون کافی و دمای بدن هم تأثیر خوبی به همراه دارند.  تحقیقات نشان می‌دهد غذاهایی که برای جریان خون و سلامت قلب مفید هستند عبارتند از ماهی سالمون،‌ تمشک، گردو، ماست کم‌چرب، موز، شکلات تلخ، بلغور جوی دوسر و روغن زیتون.

با جوراب بخوابید

زمانی که با جوراب به رخت‌خواب می‌روید، در واقع دمای بدن‌تان بالا خواهد رفت. حتی سالم‌ترین فرد هم برای خوابیدن در یک شب سرد زمستانی به وسایل کمکی نیاز دارد. تا زمانی که جوراب‌هایی بپوشید که به خوبی پا را بپوشاند و گرم کند، همواره آنها را گرم نگه خواهید داشت. ترجیحا به جای جوراب‌های نخی از جوراب‌های پشمی استفاده کنید.

از یک جفت دستکش مناسب استفاده کنید

سعی کنید به جای خریدن دستکش‌های پر زرق و برق و لوکسی که بیشتر حالت تجملی دارند تا کارکردی، دستکش‌هایی بخرید که واقعا دست‌تان را گرم نگه می‌دارند. متخصصان در این زمینه توصیه می‌کنند که در دمای سرد یا شرایط یخ‌بندان از دستکش‌های پشمی استفاده کنید. دستکش‌های پشمی سنگین وقتی خیس می‌شوند نسبت به دستکش‌های پشمی سبک‌تر از جنس پلی‌پروپیلن دست را گرم‌تر نگه می‌دارند.

ابزارهای گرمازای داخل خانه را راه بیاندازید

داخل خانه می‌توانید یک بخاری کوچک را روشن کرده و یا جلوی شومینه بنشینید. اما دستگاه‌های گرمازای تکنولوژیک در گرم نگه داشتن خانه تأثیر به‌سزایی دارند. گزینه ایده‌آل و مطلوب متخصصان، استفاده از کیسه‌های قابل حمل گرم‌کننده دست است که می‌توانید آنها را به صورت آنلاین خریده یا از فروشگاه‌های ورزشی تهیه کنید.

شور و حرارت چیزها را بیشتر کنید

کمی شور و حرارت و انرژی به نوشیدنی و غذایتان بیافزایید در شرایطی که میزان گرمای محیط را هم زیاد می‌کنید. برخی ادویه‌های خاص به خاطر قابلیتی که دارند می‌توانند دمای بدن را افزایش دهند. متخصص غذایی، برگیت مارس، معتقد است که فلفل سیاه، دارچین، هل، زنجبیل، ترب کوهی، و سیر جزو گزینه‌های اول هستند که در گرم کردن بدن تأثیر بسزایی دارند.

چیزهای داغ بنوشید

در طول روز نوشیدن چای داغ هیچ ضرری برایتان نخواهد داشت؛ چرا که حرارت طولانی داخلی بدن را افزایش داده و به نوعی گرما را در بدن پخش می‌کند، خصوصا چای ماتچا گزینه‌ای ایده‌ال است چرا که افزایش‌دهنده متابولیسم بوده و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارد. گزینه دیگر، آب‌گوشت با استخوان است که نه تنها در گرم کردن بدن بسیار تأثیرگذار است، بلکه سرشار از کلاژن و منیزیم هم بوده که هر دوی اینها برای پوست و عضلاتتان بسیار مفیدند. از طرفی نگه داشتن یک ماگِ داغ پر از چای هم منجر به گرم نگه داشتن انگشتان در برابر سرما خواهد شد خصوصا وقتی بیرون از خانه هستید.

ورزش

ورزش، چه از نوع داخل باشگاه یا انجام یک‌سری حرکات پایه در طول روز، باعث افزایش جریان خون شده که در نهایت دمای بدن را افزایش خواهد داد. «اینفوگرافیک پیشگیری» که شامل اطلاعاتی مربوط به متخصصان روماتیسم و سایر متخصصان است نشان می‌دهد که مالیدن یا ضربه زدن به بازو یکی از بهترین روش‌ها برای گرم کردن دست‌هاست. توصیه متخصصان این است که هر بازو را با حرکات دایره‌ای مالیده یا یک توپ نرم را روی آن بمالید. نیروی مرکزگریز باعث می‌شود تا خون به سرانگشتان شما فرستاده شود.

وقتی داستان کمی جدی‌تر می‌شود

اگر انجام تمام این کارها باز شما را گرم نکرد، احتمالا دچار بیماری رینود شده‌اید – واکنش بیش از حد سرمایی که ۲۰ درصد زنان دچار آن می‌شوند. این بیماری معمولا به این شکل است که در وهله اول منجر به سفید شدن انگشتان شده و بعد کبود می‌شود. دست‌ها هم بی‌حس شده و ادامه این روند منجر به بروز زخم یا جراحت در انگشتان خواهد شد. هر بیماری که دچار بیماری رینورد و تغییرات پوستی مرتبط با آن بوده از جمله سفت شدن یا کلفت شدن پوست، تغییر وضعیت ناخن‌ها یا بروز ترک که التیام نمی‌یابد، باید به پزشک مراجعه کرده تا آنها را چک کند.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *