افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این خوراکی های سلامت چشم خود را تضمین کنید

L137300312474

چشم جز حساس ترین عضوهای بدن می باشد و مراقبت از آن باید با اطلاعات کامل باشد تا ناخواسته به چشم آسیب نرسد . با این خوراکی های سلامت چشم خود را تضمین کنید ، آشنایی کامل با این خوراکی ها در ادامه مطلب .

نوع تغذیه شما می‌تواند بر سلامت چشم‌های‌تان و پیشگیری از بیماری‌های آن تاثیر داشته باشد. در اینجا هشت غذا را که به حفظ سلامت چشم‌ها و پیشگیری از بیماری‌های آن کمک می‌کنند، می‌آوریم:

۱- ماهی چرب

ماهی‌های چرب غنی از اسیدهای چرب اُمگا- سه مانند ماهی تون، شاه‌ماهی یا ساردین (به شکل بخارپزشده یا برشته‌شده) به حفظ سلامت غشاهای سلولی سلول‌های عصبی، از جمله سلول‌های عصبی موجود در شبکیه کمک می‌کنند و باعث پیشیگیری از بیماری‌های چشمی می‌شوند که با سالمنندی مرتبط هستند.

۲- پرتقال، نارنگی و نارنگی کلمانتین

این سه میوه مانند سایر مرکبات غنی از ویتامین C هستند و تقریباً در همه سال در دسترس شما قرار دارند. این میوه‌ها همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از قرنیه و عدسی چشم محافظت می‌کنند و به پیشگیری از کاتاراکت یا آب‌مروارید یاری می‌رسانند.

۳- هویج

هویج مانند شماری از میوه‌های دیگر با رنگ زرد و نارنجی مملو از بتا- کاروتن- یک آنتی‌اکسیدان و پیش‌ساز ویتامین A – و غنی از رنگدانه‌هایی است که به محافظت از شبکیه کمک می‌کنند.

۴- بلوبری

بلوبری به خاطر تاثیرش در بهبودبخشی به دید در شب مشهور است و این تاثیرش بر روی خلبانان نیروی هوایی بریتانیا در حین جنگ جهانی دوم امتحان شده است. بلوبری حاوی ویتامین C و آنتوسیانین‌ها، ترکیباتی که حدت بینایی را تقویت می‌کنند، است و می‌تواند به برطرف شدن خستگی چشم هم کمک کند.

۵- اسفناج

اسفناج غنی از رنگدانه‌ها، بتا- کاروتن و ویتامین‌ها است و یک به اصطلاح ابرغذا برای سلامت چشم است، چرا باعث محافظت در برابر کاهش حدت بینایی و پرتوهای ماورای بنفش می‌شود.

۶- تخم‌مرغ

تخم‌مرغ با توجه دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های متعدد از جمله ویتامین A که برای حفظ توانایی دید شبانه ضروری هستند – از چشم محافظت می‌کند. تخم‌مرغ به خصوص به پیشگیری در مقابل یک بیماری شبکیه، تحلیل‌رفتن لکه زرد چشم مربوط به سالمندی (AMD) کمک می‌کند.

۷- کلم بروکلی

سبزی‌های به رنگ سبز، مانند کل خانواده کلم‌ها، غنی از رنگدانه‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و مقدار زیادی ویتامین C دارند که به حفاظت از شبکیه و عدسی چشم از پرتوهای ماورای بنفش و نیز رادیکال‌های آزاد که اثرات زیانباری بر بینایی دارند، کمک می‌کند.

۸- ذرت
ذرت منبع غنی از لوتئین و زیزانتین، رنگ‌دانه‌های ضروری برای حفظ سلامت چشم، محافظت در برابر AMD و نیز پیشگیری از آب‌مروارید است.

 

پزشکین : با این خوراکی های سلامت چشم خود را تضمین کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *