افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با این تست عینک آفتابی مناسب انتخاب کنید

با این تست عینک آفتابی مناسب انتخاب کنید

  • پزشکان چشم توصیه می‌کنند که هر وقت از خانه بیرون می‌روید عینک آفتابی بزنید. البته عینک آفتابی در تابستان و در روزهای برفی زمستانی و ارتفاعات اهمیت بیشتری دارد.

شاید شما هم به آب‌مروارید به چشم یک بیماری کهنسالی نگاه کنید، اما اکنون می‌توانید قدمی برای حفاظت از بینایی خود در آینده بردارید؛ و البته می‌توانید این کار را با بهبود ظاهر انجام دهید.

داریم راجع به عینک آفتابی صحبت می‌کنیم.باید از چشم‌ها هم مثل پوست در برابر پرتوی فرابنفش خورشید محافظت کرد. و البته مثل پوست، باید این کار را هم هر روز انجام داد و نه فقط وقتی که به ساحل می‌روید.

پزشکان چشم توصیه می‌کنند که هر وقت از خانه بیرون می‌روید عینک آفتابی بزنید. البته عینک آفتابی در تابستان و در روزهای برفی زمستانی و ارتفاعات اهمیت بیشتری دارد. به علاوه به چشم زدن عینک آفتابی در هنگام مصرف داروهایی که حساسیت به آفتاب را افزایش می‌دهند، مهم‌تر است.

از ظاهر که بگذریم، مؤثرترین راه برای این کار، استفاده از عینک آفتابی‌هایی است که ۱۰۰ درصد پرتوهای فرابنفش را جذب می‌کنند.

پلاستیک پلی‌کربنات مقاوم به خراش، بهترین دوام و دید را ارائه می‌کند. لنزهای پلاریزه با کاهش روشنایی و خیرگی، دید بهتری می‌دهند، اما به حفاظت در برابر فرابنفش ربطی ندارند. به علاوه رنگ لنز به میزان حفاظت بی‌ارتباط و بیشتر سلیقه‌ای است.

تست ساده‌ای هست که می‌توانید از آن برای انتخاب عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی را چند سانتی‌متر دورتر از صورت خود نگاه داشته و به یک طرح چهارگوش مثل کاشی یا سرامیک نگاه کنید. یکی از چشم‌های خود را بپوشانید و عینک را بالا و پایین و چپ و راست ببرید. اگر خطوط مربع کج و معوج شدند، این عینک مناسب نیست.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *