افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با افرادی که خشونت پنهانی چگونه رفتار کنیم

 

  • • این خویشاوندان شما چه چیزهایی میگویند؟ گله مندی و شکایت یکی از نشانه های رفتار خشونت پنهانی است. معمولا این شکایت ها در مورد بدبختی و بیچارگی خودشان است.

رفتار خشونتی غیر آشکار یا انفعالی به مشخصه های رفتاری اشخاصی گفته میشود که عصبانی هستند و در کنار آن اخلاق شوخی دارند و لطیفه های خصمانه میگویند، این نوع اشخاص بیشتر با شخصیتهای منفی و برخی اوقات تلخ زبانی همواره شما را از دنباله ارتباط منع می کنند پس باید استراتژی های سفت و سختی داشته باشید تا از غوطه ور شدن به داخل گرداب خشونت پنهانی ممانعت کنید. در این جا چگونه شیوه های  رفتاری با اینگونه اشخاص را به شما آموزش میدهیم

۱-خویشاوندانتان را ببینید وعلائم رفتار خشونت پنهانی را در آنها اگر هست جستجو کنید.
دقت کنید که حساب خطاهای گاه به گاه افراد را داشته باشید، همه ی ما گاهی رفتار خشونت پنهانی پیدا میکنیم، بنا به دلایل مختلفی مثل استرس، خستگی مفرط ، ترس و عدم ابراز وجود.
ولی این رفتار زمانی مشکل ساز میشود که به طور ثابت در فرد بماند و در ارتباطات و نحوه رفتار با مردم در شخص تاثیر بگذارد.

۲-علائم رفتار خشونت پنهانی
بعضی از نشانه های آن اینها هستند:
• این خویشاوندان شما چه چیزهایی میگویند؟ گله مندی و شکایت یکی از نشانه های رفتار خشونت پنهانی است. معمولا این شکایت ها در مورد بدبختی و بیچارگی خودشان است.
• این خویشاوندان چه کارهایی میکنند؟ در یک دست، اگر آنها حرفهای شما را میپذیرند و حرف شمارا تصدیق میکنند، پس بدانید که تمام کارها را برخلاف خواسته او انجام میدهید!
• این خویشاوندان نسبت به اطلاعات جدید و یا انتخاب هایی که شما (یا افراد دیگر در خانواده) در زندگی به تازگی کرده اید، چه واکنشی نشان میدهند؟ بی میل بودن و بدون علاقه بودن نسبت به اخبار و یا نادیده گرفتن آن بلافاصله، یا حتی اگر آنها موفقیت جدید شما را ناچیز دیدند یا به آن توسط بذله گویی، جوک و طعنه مسخره کردند ، این هم نشانه ای از رفتار خشونت پنهانی است.
•این افراد، دوست دارند که موفقیت های دیگران را کم ارزش بشمارند و آنرا بی اهمیت جلوه بدهند و یا آنرا حاصل نتیجه شانس یا تقلب ببیننداینکار ممکن است خیلی ماهرانه انجام شود، پس انتظار یک مخسره کردن آنی را نداشته باشید.
• آیا خویشاوند شما بی میلی خود را بیان میکند یا از پیشرفت های مثبت خودداری میکند؟
عدم توانایی در تمجید و قدردانی از دیگران، یکی از نشانه های خشم است که پایه و بنیاد رفتار خشونت پنهانی را میسازد.
• تا حالا متوجه شده اید که آن شخص، یک حرف و نظر کنایه دار میزند و بعد طوری رفتار میکند که انگار هیچ چیزی نگفته است؟
یا حتی تا جایی پیش رفته باشد که شمارا متهم اصلی بدتعبیر کردن سخن خود کرده باشد؟
• آیا خویشاوند شما روی هر چیزی که میگویید یا پیشنهاد میدهید تفکر منطقی میکند؟
اغلب این نظر دادن های منطقی به صورت منفی بروز می کند. مثلا موفقیت دیگران را با منطقهای خودشان شانس تلقی می کنند.
• آیا خویشاوند شما مدام از اینکه بقیه چقدر خوش شانس هستند و خودش چقدر بدشانس و بدبخت حرف میزند؟
•آیا از کلمات مخوفی مانند ” اگر فقط…..” استفاده میکند و بعد در مورد کارهایی که میتوانسته انجام دهد و انجام نداده توضیح میدهد؟
شنیدن این سخنان، به زودی میتواند این احساس را در شخص به وجود بیاورد که آن شخص در مسئولیت ایجاد تغییرات مفید در زندگی خود ناتوان است.

•در نهایت، چه رفتارهایی از خویشاوندان است که شما را به این فکر میندازد که آن شخص در مقابل شما رفتار خشونت پنهانی دارد؟
بیشتر اوقات ملایم هستند، هر چند که خیلی از کسانی که رفتار خشونت پنهانی دارند به این روش واکنش نشان میدهد، بیشتر اوقات هم طبیعی به نظر میرسند و خیلی از وقت ها هم خیلی خشن میشوند.
مشخص کنید که چه چیزی در رفتار آنها نگران کننده است، آیا کلا با شما مخالفند یا این روشی برای بیان مخالفت آنها با شماست، مثل آزار دادن.

۳-به دنبال علت اینگونه رفتارها باشید
علل های این رفتار خویشاوندانتان را بسنجید.
ممکن است روایت بزرگ علت این رفتاری که خویشاوندتان در برابر شما میکند را ندانید ولی میتوانید قطعه های کافی را برای علت سخنان ناراحت کننده آن داشته باشید.
این قطعات باید برای شما تصویر بزرگتری بسازند از اینکه چرا آن فرد نگران و ناراحت است.
مشخص کنید که چه چیزی شمارا در مورد دورنمای زندگی این فرد آشفته میکند و او به طرف چه چیزی در خانواده کشیده میشود، به خصوص آنهایی که چیزی را کسب کرده اند که این شخص نسبت به آن بی میل است.
• چرا این شخص اینگونه رفتار میکند؟ آیا بطور مثال خواهر شما در بچگی میخواسته پزشک شود ولی خیلی ضعیف بوده یا خیلی زود ازدواج کرده و نتوانسته به این مقام دست یابد؟
شاید هم برادر شما میخواسته که فضانورد شود ولی درس های لازم برای آن را خیلی سخت دانسته و سالهای بعد دیده که دیگری در فامیل در ناسا قبول شده؟ این ها بهانه نیست، اینها روایتی هستند که خویشاوندان شما که چرا واقعیت کنونی را ساخته اند و اینگونه رفتار میکنند.
• فکر میکنید که یک چیز قابل درک برای اینکه خویشاوندان چیزی که برای شما مهم است را نمیپسندند وجود دارد؟
در بعضی موارد، فردی که خشونت پنهانی دارد در ابتدا یک تجربه بد داشته و از خود محافظت کرده و الان سعی میکند تجربه بدی را که برای خود اتفاق افتاده است را برای شخص دیگری هم برنامه ریزی کند تا او هم بتواند از خود محافظت کند.
میتواند کمک کند اگر که به آنها مانند نظرات خشن، تند و زننده و زشت برای انتخاب شما نگاه کنید، هرچند که از روی نگرانی برای شماست، همچنین میتواند تجارب بد خود را روی شما اعمال کند.
• در بعضی موارد، کسی که رفتار خشونت پنهانی دارد، به دنبال این است که شما، وضعیت و یا خانواده را در دست بگیرد.
این شخص احساس میکند که جایگاهش در خانواده به خطر افتاده است و این رفتار، یعنی خشونت پنهانی، تلاش پنهانی است که بتواند دوباره قدرت را به دست بگیرد.
حتی ممکن است احساس رضایتی در شخص وجود داشته باشد وقتی که بداند کلمات و یا رفتارشان شخص دیگری را نگران کرده و یا در او افکار دیگری به وجود آورده است.
• یک علت ممکن دیگر برای رفتار خشونت پنهانی حسادت است.
مثل خواهر و برادری که در بالا گفتیم، دیدن اینکه شخصی به مقامی رسیده است که او در انجامش ناتوان بوده ممکن است ویرانگر شود و یا حتی خود هم تایید کنند که در طولانی مدت نتوانسته اند که به این رویایشان برسند.
در چنین مواردی خشم، تلخ مزاج بودن و کینه ممکن است که رفتار خشونت پنهانی را دوباره احیا کنند.

مراقب باشید، یکی از دلایل کلیدی انجام رفتار خشونت پنهانی، حمله به شما، زمین زدنتان و تمسخر کردن شماست و اینکه نشان دهد شما نمیتوانید هیچ تلافی انجام دهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *