افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با احتیاط از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید

1

 

  • متخصصان بر این باورند که شرکت های تولیدکننده مواد شوینده موظفند که تمام ترکیبات محصولات را روی پاکت آن بنویسند و خانواده ها باید مواد شوینده را با دقت بررسی کنند تا حاوی مواد مضر و ترکیبات آلی فرار نباشند،

محققان دانشکده پزشکی هاروارد می گویند نتایج تحقیقان اخیر آنان نشان می دهد که پودرهای شوینده حاوی مواد شیمایی مضری هستند که از طریق پوست بدن جذب می شوند. آنها توصیه کردند مواد شوینده طبیعی جایگزین نوع شیمیایی شود.

مواد پاك‌كننده را می‌توانید با تركیب مواد موجود در خانه، درست كنید . برای اینکار محصولاتی مانند سركه و جوش‌شیرین را كه اغلب مورد استفاده هستندمی توانید تهیه کنید که كیفیت بالایی نیز دارند .

پودرهای شویند حاوی ترکیبات آلی فراری ( VOC ) هستند که در بافت پارچه البسه قرار می گیرند و پس از پوشیدن لباس، توسط پوست جذب می شوند.

علاوه بر این، برخی از این مواد آلی در هوا به صورت معلق وجود دارند و همراه با هوای دم وارد سیستم تنفسی می شوند.

متخصصان بر این باورند که شرکت های تولیدکننده مواد شوینده موظفند که تمام ترکیبات محصولات را روی پاکت آن بنویسند و خانواده ها باید مواد شوینده را با دقت بررسی کنند تا حاوی مواد مضر و ترکیبات آلی فرار نباشند، به علاوه بهتر است بجای اسانس مصنوعی، از اسانس طبیعی استفاده شده باشد.

البته محققان راهکار این موضوع را نیز نشان داده اند که بیشتر آنها در سالیان گذشته توسط خانواده ها اعمال می شده است.آنها علاوه بر پیشنهاد جایگزینی مواد طبیعی به جای شیمیایی توصیه کردند که میزان مصرف از شوینده های شیمیایی بسیار کم و با فاصله باشد.

در ادامه بررسی ها، در مورد استفاده از مواد سفیدکننده هشدار داده شده است و پیشنهاد می شود که برای لکه بری از بوراکس استفاده شود. بوراکس یک ماده معدنی دوستدار محیط زیست است که از بورات سدیم تولید می شود.

یک روش دیگر برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از مواد شوینده طبیعی است. سرکه سفید یک مایع لکه گیر با خاصیت پاک کنندگی فوق العاده است که باعث نرم شدن لباس ها نیز می شود. جوش شیرین نیز خاصیت پاک کنندگی دارد و برای شستشو پیشنهاد می شود.

ترکیبات آلی فرار جذب شده از طریق پوست باعث بروز آلرژی پوستی می شود و برای کودکان بسیار مضر هستند.

در ادامه تحقیقات آمده است که خشک کردن لباس در محیط خانه باعث بروز آسم می شود و لازم است لباس ها در محیط آزاد خشک شوند.

محققیکید دارند که شوینده‌هایی مانند وایتکس که خانم‌های خانه‌دار از آنها برای شست‌وشوی زمین و در و دیوار استفاده می‌کنند، علاوه بر اینکه می‌توانند به علت داشتن ترکیبات قلیایی موجب سوختگی و آسیب پوست شوند، استنشاق آنها نیز به خاطر تبخیر سریع، می‌تواند به بافت‌های ریه آسیب برساند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *