افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

با آویشن ریزش مو را درمان کنید

1

 

 

  • ۴۰ گرم آویشن خشک را در یک لیتر آب به قدری بجوشانید تا با آب، غلیظ شود. سپس آب آن را صاف نموده و در حمام پوست سر را با آن شستشو و ماساژ دهید.

با آویشن خوش عطر و بو میتوانید ریزش شدید موهای خود را متوقف کنید و همچنین رویش مجدد مو و همچنین رشد سریع تر موهای خود را تجربه کنید.

 

 

آویشن به عنوان یکی از گیاههای مقوی پیاز مو به تنهایی یا به صورت ترکیب با داروهای دیگر به صورت مختلف از جمله شکل جوشانده، لوسیون، شامپو، روغن و سرشوی گیاهی در درمان بیماریهای مو به ویژه ریزش آن کاربرد دارد.

 

آویشن و ریزش مو

اگر از ریزش موهایتان به تنگ آمده‌اید، توصیه می‌کنیم آویش را امتحان کنید. دکتر پل گوئتز می‌گوید: «آویشن محرک مو است و می‌تواند باعث رشد موها شود».

 

روش استفاده: ۵۰۰ گرم آویشن را در ۲ لیتر آب سرد ریخته و بگذارید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بجوشد تا آب آن نصف شود. سپس محلول را از صافی رد کنید و بعد از شامپو زدن موهایتان را با آن آب بکشید.توجه داشته باشید که می‌توانید قبل از شست‌وشوی مو از این محلول برای ماساژ پوست سر استفاده کنید.

دم کرده و جوشانده آویشن

بـراى تـهـیـه دم کـرده آویـشن ، ۲۵ گرم آویشن خشک را در ۵۰۰ میلى لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد . از این دم کرده ، ۳ بار در روز، هر بار یک فنجان بنوشید.

 

جهت تهیه جوشانده آویشن ۳۰ گرم آویشن خشک را در ۷۵۰ میلى لیتر آب سرد ریخته و به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه آنقدر بجوشانید تا آب آن به حدود ۵۰۰ میلى لیتر برسد و ۳ بار در روز، هر بار یک فنجان آنرا میل کنید.

آویشن در مقابله با ریزش موها و طاسی نقش دارد. البته تنها ریزش موی موقتی با این گیاه بهبود می‌یابد و در ریزش موی آندروژنیک که عموما در مردان دیده می‌شود و همچنین ریزش موی پس از یائسگی تاثیری ندارد.

 

برای استفاده از آویشن در درمان ریزش مو، ۲ قطره از روغن آویشن را در شامپو بریزد و موها رابشویید. همچنین می‌توانید ۶ قطره از روغن اسطوخودوس، ۶ قطره روغن آویشن و ۱۰۰ میلی لیتر روغن بادام را در یک بطری خالی بریزید. ترکیب را روی پوست سر بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه قبل از شستشوی موها بماند.

طرز تهیه لوسیون آویشن: جهت تهیه لوسیون ضد ریزش مو با آویشن یک مشت (معادل ۷۵ گرم) آویشن تازه یا خشک را در ۱۰۰ گرم الکل ۶۰ درجه بخیسانید و به مدت ۱۵ روز در آفتاب بگذارید سپس هر بار ۴ قاشق مرباخوری از آن را با آب مخلوط کرده و به پوست بمالید.

 

طرز تهیه محلول ضد ریزش مو با آویشن: ۴۰ گرم آویشن خشک را در یک لیتر آب به قدری بجوشانید تا با آب، غلیظ شود. سپس آب آن را صاف نموده و در حمام پوست سر را با آن شستشو و ماساژ دهید.

طرز تهیه شامپو گیاهی آویشن: جهت تهیه شامپوی نرم کننده و ضد ریزش مو با آویشن لازم است ۴ مثقال آویشن اصلی را با ۴ مثقال آویشن شیرازی، ۴ مثقال برگ گلپر ساییده مخلوط کرده، در مقداری آب بجوشانید سپس آب آن را صاف نموده و ۲ عدد تخم مرغ کامل را به آنها افزوده، خوب به هم زده و سر را با آن بشویید.

 

طرز تهیه شامپوی نرم کننده و ضد ریزش مو با آویشن : جهت تهیه شامـپـوى نرم کننده و ضد ریزش مو با آویشن لازم است ۴ مثقال آویشن اهلى را با ۴ مثقال آویشن شیرازى ، ۴ مثقال برگ گـلپـر نساییده مخلوط کرده ، در مقدارى آب بجوشانید سپس آب آنرا صاف نموده و دو عدد تخم مرغ کامل را با آنها افزوده خوب بهم زده و سر را با آن بشویید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *