افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

باید و نباید های غذایی ویژه حیوان خانگی

pets-food-2

  • حتی اگر سگ یا گربه شما تمایل و التماس زیادی برای  خوردن این خوراکی ها دارند از دادن آنها به عنوان غذا، میان وعده و تشویقی جداً خودداری فرمائید و توجه کنید که حیوان خانگی شما نمیتواند تشخیص دهد که چه چیز برایش مفید و کدامیک مضر است.

 

هرگز با نگاه ملتماسانه و عاجزانه حیوان خانگی تان دلتان به رحم نیاید و شیرینی و دسری که میخورید را به وی ندهید این کار شما می تواند به ضرر سلامتی این حیوان تمام شود سیستم گوارشی پت ها توانایی هضم این قبیل غذاها را ندارد  خوراکی های خانگی شما می توانند در بدن آن ها تبدیل به سم شوند سلامتی آن ها را در معرض خطر قرار دهند .

حتی اگر سگ یا گربه شما تمایل و التماس زیادی برای  خوردن این خوراکی ها دارند از دادن آنها به عنوان غذا، میان وعده و تشویقی جداً خودداری فرمائید و توجه کنید که حیوان خانگی شما نمیتواند تشخیص دهد که چه چیز برایش مفید و کدامیک مضر است.

مثلاً پیاز، سیر، موسیر، انگور، کشمش، مویز، چای، قهوه، کاکائو، شکلات خصوصاً نوع تیره و تلخ آن، انواع شیرین کننده های مصنوعی نظیر زایلیتول برای پت شما بسیار سمی هستند زیرا آنها آنزیمهای مورد نیاز برای تجزیه ی این مواد را ندارند. میتوانید از شکلات های مخصوص سگ و تشویقی های تجاری مخصوص نوع پت خود برای او استفاده کنید. همچنین غذاها و تنقلات بسیار چرب یا شیرین، نمک، نوشیدنیهای الکلی، ریواس، آووکادو، ساقه و برگ گیاه گوجه فرنگی، حبوبات نپخته، انواع قارچ ها، تن ماهی، تخم مرغ خام، هرگونه گوشت خام، جگر، شش، هستهی میوه ها، آجیل بخصوص پسته و بادام زمینی و دادن غذای سگ به گربه و بلعکس به صورت مکرر هم مضر هستند.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *