افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

باید و نباید هایی درباره کاشت ناخن در دوران حاملگی

  •  به یاد داشته باشید، ممکن است اکنون در  دوران بارداری بدن شما نسبت به ترکیباتی که در مواد اولیه کاشت ناخن وجود دارد حساسیت نشان دهد، حتی اگر قبلا این کار را انجام داده و مشکلی نداشته باشید.

 

در سال های اخیر کارخانه های تولید و عرضه محصولات زیبایی و آرایشی با تولید و فروش این محصولات، پول های چند میلیارد دلاری بدست آورده اند. آنها همگام با کشف داروهای جدید و پیشرفت علم و تکنولوژی اقدام به تولید و عرضه محصولات جدید زیبایی می کنند.

با کاشت ناخن ، در عرض چند دقیقه می توانید لذت داشتن ناخن های بلند و زیبا را تجربه کنید. آیا این تجربه ارزش به خطر انداختن سلامت جنین را دارد؟
کاشت ناخن که با نام ناخن های مصنوعی نیز شناخته شده است، ترکیب ساده ایی از مایع و پودر است که روی ناخن طبیعی گذاشته می شود. همچنین استفاده و کاربرد ناخن های مصنوعی اکریلیک بسیار ساده و اسان است. حتی اگر آنها را از روی ناخن های خود بردارید خودتان با کمی تلاش، می توانید دوباره آنها را روی ناخن های خود بگذارید.

آیا کاشت ناخن در دوران بارداری خطرناک است؟
در حالی که محققان هنوز نتوانسته اند هیچ عارضه جانبی خطرناک و مضری را برای کاشت ناخن اکریلیک یا ترکیبات آن ثابت کنند، ولی نکات ایمنی خاصی وجود دارد که ممکن است شما تمایل داشته باشید آنها را رعایت کنید. به دلیل اینکه رخ دادن هر اتفاقی در دوران بارداری ممکن است روی سلامت جنین تاثیر بگذارد، بهتر است به نکاتی که ایمنی بیشتری برای شما یا جنین فراهم می کند، توجه بیشتری داشته باشید.

– یک آرایشگاه معتبر پیدا کنید. بهتر است در آرایشگاه قبلی خود این کار را انجام دهید.

– کاشت ناخن را در فضایی که سیستم تهویه هوای مناسب دارد انجام دهید.

– از استنشاق گازی که هنگام کار، به دلیل ترکیب مواد بوجود می آید خودداری کنید. این گازها می توانند برای جنین مضر باشند.

– توصیه می شود قبل از کاشت ناخن مطمئن شوید که هیچ گونه آلرژی به مواد موجود در ترکیبات آن ندارید. این کار کمک می کند از بروز خطرات ناشی از آلرژی در اینده جلوگیری کنید.

– بهتر است از آرایشگاه بخواهید تا از مواد ترکیبی جایگزین مانند اتیل متاکریلات ethyl-methacrylate (EMA ) استفاده کنند.

– اگر کاشت ناخن را در سه ماه اول بارداری انجام ندهید، احتمال بروز خطرات زیادی را به دلیل وجود عوارض جانبی کاهش می دهید.

نکاتی برای مراقبت از ناخن در طول دوران بارداری:
اگر قصد دارید در طول دوران بارداری کاشت ناخن را انجام دهید، با رعایت نکاتی می توانید احتمال بروز خطرات ناشی از عوارض جانبی آن را به حداقل برسانید:

– به یاد داشته باشید، ممکن است اکنون در  دوران بارداری بدن شما نسبت به ترکیباتی که در مواد اولیه کاشت ناخن وجود دارد حساسیت نشان دهد، حتی اگر قبلا این کار را انجام داده و مشکلی نداشته باشید.

– بارداری بدن شما را آسیب پذیرتر و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف تر از قبل می کند. پس از کاشت ناخن دستان خود را به خوبی بشویید. از استنشاق گازی که هنگام کاشت ناخن تولید می شود خودداری کنید زیرا باعث بیماری و احساس حالت تهوع در شما می شود.

– ناخن های خود را تمیز نگه دارید. اکنون در دوران بارداری شما بیشتر در معرض ابتلاء به عفونت های قارچی و باکتریایی در ناخن های خود هستید.

هنگام برداشتن کاشت ناخن یا ناخن مصنوعی نیاز مراقب باشید. از تکرار کاشت ناخن در طـــول دوران بارداری خودداری کنید.

مشکلات ناشی از کاشت ناخن درطول دوران بارداری:
هنوزهیچ مدرکی برای اثبات این حقیقت وجود ندارد که کاشت ناخن در طول دوران بارداری مضر و خطرناک است. برخی حدس و گمان ها وجود دارد که کارشناسان هنوز آنها را اثبات نکرده اند.

– گفته می شود قرار گرفتن در فضایی که میزان تراکم استون در آنجا بسیار زیاد است، احتمال خطر سقط جنین را نیز افزایش می دهد.

– تصور می شود اگر به دفعات در معرض حلال های مورد استفاده در کاشت ناخن قرار بگیرید، روی رشد جنین تاثیر گذاشته و احتمال تاخیر در رشد و ناتوانی در یادگیری افزایش می یابد.

– همچنین به دلیل اینکه ناخن آکرلیاک طبیعی نیست احتمال افزایش خطر عفونت های باکتریایی و قارچی نیز افزایش می یابد. نظر کلی این است که، شما دوست ندارید اکنون که باردار هستید، فقط به خاطر داشتن ناخن های زیبا، سلامت جنین خود را به خطر بیاندازید. آیا دوست دارید؟ امیدواریم با خواندن این مقاله درباره کاشت ناخن در دوران بارداری تصمیم درستی بگیرید

 

منبع : نی نی بان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *