افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

باورها و تصورات غلط درباره بدن

3064

  • مطالعه جدید محققان انگلیسی روی ۱۷ پژوهش قبلی که در باب بررسی اندازه آلت تناسلی بیش از ۱۵ هزار مرد انجام گرفته بود، نشان می‌دهد که اندازه پا ارتباط مشخصی با اندازه آلت تناسلی مردان ندارد.

برخی صحبت ها و سخنان دروغ در مورد بدنتان ممکن است به گوشتان رسیده باشد، ممکن است بارها با این گفته ها مواجه شده باشید ،آیا تاکنون تحقیقی در مورد بدنتان کرده اید  می خواهیم به برخی از این شایعات و باورهای نادرست اشاره کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اگر در کنار کسی که خوابش سبک است، بخوابید و در میانه شب خواب‌گردی کنید، ممکن است او را وحشت‌زده کنید. اما نگران نباشید؛ خواب‌گردی شما باعث حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌ها جدی در او نخواهد شد.

 شما را با ۷ دروغ رایج درباره بدن‌تان بیشتر آشنا کنیم که روزانه از دوستان، آشنایان، پدر و مادر، همکاران همه‌چیزدان و حتی شاید پزشکتان می‌شنوید.
۴. داشتن پاهای بزرگ‌تر به معنای داشتن آلت تناسلی بزرگ‌تر است
برخی از باورهای نادرست، یک پیش‌زمینه باورپذیر دارند. وقتی دکتر ورمین به تحقیق در این مورد خاص پرداخت، فکر می‌کرد که این مورد نیز یکی از همان موارد است. دلیلش این است که ژن موسوم به هاکس (Hox) نقش قابل‌توجهی در توسعه و تکامل چند عضو حساس مانند آلت تناسلی، پا و انگشت‌ها ایفا می‌کند. با این حال، این ژن نمی‌تواند همه اندام‌های شما را به طور همزمان و یکسان بزرگ کند. مطالعات دکتر ورمین و تیم تحقیقاتی او نشان داده است که ارتباط مشخصی بین این دو وجود ندارد.
مطالعه موردی: مطالعه جدید محققان انگلیسی روی ۱۷ پژوهش قبلی که در باب بررسی اندازه آلت تناسلی بیش از ۱۵ هزار مرد انجام گرفته بود، نشان می‌دهد که اندازه پا ارتباط مشخصی با اندازه آلت تناسلی مردان ندارد. به گفته محققان، سایر عوامل مانند وزن و طول انگشت اشاره نیز در این امر دخیل نیستند.
۵. وقتی در خواب راه می‌روید، مثل یک بمب ساعتی هستید
اگر در کنار کسی که خوابش سبک است، بخوابید و در میانه شب خواب‌گردی کنید، ممکن است او را وحشت‌زده کنید. اما نگران نباشید؛ خواب‌گردی شما باعث حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری‌ها جدی در او نخواهد شد.
هیچ شواهدی مبنی بر نقش خواب‌گردی در بروز بیماری‌های جدی وجود ندارد. هیچ کسی نمی‌داند این باور نادرست از کجا شکل گرفته است. کسی که خواب‌گردی می‌کند، در واقع از عمل خود آگاه نیست. گاهی اوقات، بیدار کردن آنها، از بروز یک اتفاق مانند افتادن یا آسیب دیدن جلوگیری به عمل می‌آورد.
دکتر ورمین معتقد است بهترین کاری که می‌توانید در مواجهه با یک فرد خواب‌گرد انجام دهید، این است که طبق سناریوی او بازی کنید و آنها را به آرامی به سمت تخت خواب‌شان هدایت کنید.
۶. شما بیشتر حرارت بدن خود را از طریق سر از دست می‌دهید
سرعت پراکندگی حرارت از بدن به سطح تماس آن بخش از بدن، وضعیت پوست و سرعت خنک شدن بدن‌تان بستگی دارد. دکتر ورمین در این باره می‌گوید: «اگر پوست خود را در معرض هوا قرار دهید، پوست سرتان به همان اندازه‌ای تحت پوشش خواهد بود که پوست بازوی‌تان تحت پوشش است. مطالعات دکتر ورمین و تحقیقاتی که او روی داوطلبان خوش‌شانسی که در اتاق‌های سرد مورد بررسی قرار گرفته بودند، نشان داده است که پراکندگی حرارت بدن تقریبا در تمام نواحی به شکل یکسان صورت می‌گیرد.
این باور نادرست تا حد زیادی به واسطه شرایط زندگی شکل گرفته است؛ چون در یک هوای سرد، معمولا با کت، شلوار جین و بدون کلاه از خانه بیرون می‌روید و اگر خیلی سردتان باشد، کلاه می‌پوشید. اما در واقع سر شما هیچ نقشی در نگه داشتن گرمای بدن ندارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که پوشیدن کلاه بتواند شما را گرم نگه دارد و حرارت بدن را پراکنده نسازد.
۷. شما تنها از ۱۰ درصد ظرفیت مغزتان استفاده می‌کنید
با عرض پوزش: هیچ نابغه‌ای در زیر سلول‌های تنبل مغز شما وجود ندارد. هیچ کس نمی‌داند این باور نادرست از کجا شکل گرفته است، اما می‌توان حدس زد که این باور بیشتر شبیه یک جمله برانگیزاننده باشد که برای تشویق کسی گفته می‌شود.
اما درک چون و چرای وجود این باور نادرست چندان سخت نیست. ما ذاتا دوست داریم فکر کنیم که یک پتانسیل نهفته داریم که اگر تحقق یابد، کسی نمی‌تواند بگوید چه می‌شود؟
با این حال، اسکن‌های مغزی تا به امروز قادر به کشف این پتانسیل نهفته در مغز انسان نبوده‌اند. به گفته محققان، مغز انسان تقریبا تمام وقت کار می‌کند و آسیب‌های مغزی در هر نقطه‌ای از مغز می‌توانند باعث بروز یک آسیب جدی شوند. بنابراین اگر فکر می‌کنید قابلیت‌های شناختی شما در حد و اندازه واقعی خود نیستند، پس باید راه دیگری برای توسعه و بهینه‌سازی آن پیدا کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *