افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

باورهای غلط درباره هپاتیت C

images (2)

دانستنی هایی درباره بیماری هپاتیت ، البته هپاتیت انواع خاصی دارد که در این جا می خواهیم گفته های محققان درباره باورهای غلط درباره هپاتیت C را در اختیار شما بگذاریم .

درباره عارضه هپاتیت سی چه میزان اطلاع دارید و درباره این بیماری چه میزان می دانید چه باورهایی درمورد عارضه هپاتیت سی چه باورها و اعتقاداتی رایج شده است و کدامیک درست و کدامیک نادرست هستند

هپاتیت سی یک ویروس است که باعث التهاب کبد می‌شود. شایع‌ترین فرم آن، هپاتیت آ، هپاتیت ب و هپاتیت سی است. ویروس هپاتیت سی متفاوت از دو نوع دیگر است و می‌تواند از یک عفونت حاد بعد از شروع به عفونت مزمن تبدیل شود.

به نقل از ۳.۲ میلیون نفر در آمریکا دچار هپاتیت سی با عفونت مزمن هستند.

برخی تصور می‌کنند که این بیماری مخصوص سنین بالا است در حالی که هپاتیت محدودیت سنی ندارد.

همچنین باور اشتباه دیگر این است که اگر از مواد مخدر تزریقی استفاده نکنیم به هپاتیت مبتلا نمی‌شویم. اگرچه سابقه تزریق این مواد در ابتلا به هپاتیت مؤثر است اما دریافت محصولات خونی آلوده نیز می‌تواند بیماری را انتقال دهد. همچنین مسواک یا تیغ مشترک، رابطه جنسی محافظت نشده و نوزادان متولد شده از مادران آلوده نیز می‌توانند بیماری را انتقال دهند.

نباید تصور کرد که علائم این بیماری همیشه خود را نشان می‌دهند. هپاتیت سی اغلب یک اپیدمی خاموش است و بیماران می‌توانند چند دهه بدون علامت زندگی کنند.

تصور غلط دیگر این است که زنانی که مبتلا به این بیماری هستند، نمی‌توانند به نوزاد خود شیر دهند. در حالی که هیچ دلیلی برای این اجتناب وجود ندارد.

 

پزشکین : شیوه درمان دندان درد در کودکان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *