افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه بامیه مخصوص ماه مبارک رمضان

طرز تهیه بامیه

fo240

زولبیا و بامیه یکی از خوراکی های پایه ثابت ما ایرانی ها در ماه مبارک رمضان میباشد.امروز تصمیم داریم یک بامیه خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم.امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم براي باميه:

آرد ۲۰۰ گرم
آب ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۳عدد
روغن جامد يك قاشق سوپخوري
شكر نيم كيلو
نمك يك سوم قاشق چايخوري
آب ۱۵۰ گرم
آبليمو ۲ قاشق سوپخوري
گلاب كمي
همچنین بخوانید: انواع سوپ مخصوص رمضان

طرز تهيه بامیه:

آب را جوش آورده، با شعله ملايم آرد را اضافه مي كنيم و مرتب به هم مي زنيم تا خمير تقريباً سفتي به دست آيد. بعد روغن را اضافه كرده و مرتب به هم مي زنيم ( در حدود ۳-۲ دقيقه )، به طوري كه خمير به صورت يك تكه درآيد. سپس بعد از كمي سرد شدن خمير، تخم مرغ ها را يكي يكي اضافه مي كنيم و خوب خمير را ورز مي دهيم تا خمير نرم و لطيف شود. براي اين كه باميه رنگ زيباتري به خود بگيرد، بهتر است از شربت باميه يك قاشق سوپخوري به خمير باميه اضافه كرده و با خمير مخلوط كنيم. بعد خمير را در قيف با ماسوره كنگره دار متوسط مي ريزيم و سپس در روغن مايع سرخ مي كنيم.
براي سهولت كار بهتر است روغن را كمي داغ كرده، باميه ها را به وسيله دست و يا با قيچي مخصوص آشپزخانه در روغن ريخته، بعد آن را روي حرارت مستقيم قرار دهيم تا باميه ها سرخ شوند. باميه ها را در حين سرخ شدن مرتب به هم مي زنيم تا به هم نچسبند و يك دست سرخ شوند. باميه ها را در همان حال كه داغ مي باشد، به شربت گرم اضافه مي كنيم تا شربت را خوب به خود جذب كنند، در غير اين صورت باميه ها شربت را جذب نخواهند كرد. اگر باميه پس از چند ساعت شربت خود را از دست داد، علت آن رقيق بودن شربت مي باشد.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *