افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بالا بردن ضریب هوشی کودکان با این نکات غذایی

  • این نتایج نشان می‌دهد که کودکانی که از رژیم غذایی سالم‌تری برخوردارند، در مهارت‌های خواندن‌شان در پایه اول تا پایه‌های دوم و سوم، نسبت به کودکانی که کیفیت رژیم غذایی‌شان ضعیف‌تر است، بهتر هستند.

 

یکی از اصلی ترین نیاز های کودکان داشتن یک رژیم غذایی مناسب است تا بتواند نیاز های جسمی آنان را در طی دوران کودکی و رشد و نمو تامین کند یک رژیم غذایی مناسب موجب تقویت ذهن و همچنین سلامت کامل جسمی وی می شود. پزشکان معتقدند یک رژیم غذایی سالم نقش بسزایی در رشد ذهنی و تقویت ضریب هوشی کودک به دنبال دارد.

تحقیقی در فنلاند نشان داده است که رژیم غذایی سالم می تواند مهارت‌های خواندن دانش آموزان در سه سال اول تحصیل شان بهبود بخشد.

در این تحقیق ۱۶۱ کودک ۶ تا ۸ ساله شرکت داشتند. نتایج تحقیق نشان داد، کودکانی که دارای رژیم غذایی مملو از سبزیجات، میوه، انواع توت‌ها، گندم کامل، ماهی و چربی‌های غیر اشباع بودند و محصولات قندی کمی مصرف می‌کردند، در آزمون‌های مهارت خواندن، بهتر از همتایان خود که از کیفیت رژیم غذایی ضعیف‌تری برخوردار بودند، عمل کردند.

این نتایج نشان می‌دهد که کودکانی که از رژیم غذایی سالم‌تری برخوردارند، در مهارت‌های خواندن‌شان در پایه اول تا پایه‌های دوم و سوم، نسبت به کودکانی که کیفیت رژیم غذایی‌شان ضعیف‌تر است، بهتر هستند.

نتیجه مهمی که از این تحقیق گرفته شد، این است که ارتباط کیفیت رژیم غذایی با مهارت‌های خواندن از عوامل دیگری چون وضعیت اجتماعی-اقتصادی، فعالیت فیزیکی، چاقی بدن و تناسب اندام، مستقل است.

به نظر می‌رسد یک رژیم غذایی سالم، عامل مهمی در پشتیبانی از عملکرد تحصیلی و یادگیری در کودکان است. با انتخاب‌های سالم هر وعده غذایی، می توان رژیم غذایی سالمی ترتیب داد و کیفیت آن را بالا برد.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *